pervitin a antidepresiva
Dan
Dobrý dem, chtěl jsem se zeptat jak hodně je nebezpečné užívat víkendově pervitin a k tomu antidepresiva, konkrétně Sertralin Actavis 100mg, které mám předepsané od psychiatričky, děkuji za zodpovězení

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Kombinovat antidepresiva a pervitin obecně není dobrý nápad. Jednak z hlediska možných interakcí - antidepresiva SSRI (mezi která patří i sertralin) mohou vést v kombinaci se stimulanty (pervitinem, kokainem, MDMA) až k serotoninovému syndromu, což je život ohrožující stav. Nikdo Vám přesně neodpoví, při jakém množství které látky se tak stane, protože každý organismus reaguje jinak. Na Vašem místě bych to tedy neriskovala.
Z druhého pohledu je třeba nezapomínat na to, z jakého důvodu Vám byla antidepresiva předepsána. Ať se jedná o depresivní či úzkostnou poruchu, jakožto nejčastější indikace pro předepsání antidepresiv SSRI, obě patří zároveň k obvyklým komplikacím při užívání pervitinu. Pokud to budete pokoušet, je dost pravděpodobné, že si psychické problémy prohloubíte (i když se Vám na počátku užívání může zdát, že Vám pervitin naopak pomáhá) a pořídíte si ještě nějaké další. Toxická psychóza není nic příjemného a jako disponovaný jedinec s křehkou psychikou se k ní propracujete dost snadno.
Mějte se fajn a dávejte na sebe pozor. Věřím, že si najdete bezpečnější způsob víkendové zábavy než je experimentování s pervitinem.
Vilma Šilarová