Benzodiazepin
Vendy
Prosím o zodpovězení dotazu.Jsem v léčení na závislosti na pervitinu a alkoholu. Začal jsem se léčit v léčebně v Jihlavě,kde mi našli po dvou měsících benzodiazepin v moči a hrozilo mi vyloučení z léčby. Po druhém odběru to bylo v pořádku a mohl jsem léčbu dokončit. Podotýkám, že jsem nic nevzal,beru jen předepsané léky Asentru a Valproad chrono. Tato situace se opakovala v komunitě a po 3 měsících mě po jednom odebrání moči vyloučili.Opět jsem nic nebral a nevěřili mi.Po 3 týdnech jsem nastoupil na detox a ihned potom jsem byl odvezen do jiné komunity, kde chci pokračovat v léčení. Při příjmu mi byl opět nalezen benzodiazepin v moči a já jsem opravdu bezmocný. Bojím se, že se opět stane, že budu vyloučen. Chci se zeptat,jak je to možné,zda v tom nehrají roli léky které beru a jak se mám dalšímu případu při odběru bránit. Chci opravdu léčbu dokončit a vyléčit se ze závislosti.Děkuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
Děkujeme za dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte. V prvé řadě bych chtěla ocenit snahu a motivaci k dokončení léčby. Je mi líto, že Vás provází takovéto nesnáze. To mne opravdu mrzí.
Pokoušela jsem se během dne dohledat validní informace ohledně falešné pozitivity testů, jelikož opakovaná falešná pozitivita opravdu nemůže být zcela náhodná.
Dohledala jsem informace a zdá se, že Asentra opravdu může způsobit falešnou pozitivitu testů na benzodiazepiny. Tuto interakci vyvolává léčivo Sertraline hydrochloridum - Asentra je pouze komerční jméno tohoto léčiva.
Více literatury je v anglickém jazyce. Zde přikládám také odkazy na dané články:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2728940/
http://www.fda.gov/Safety/MedWatch/SafetyInformation/ucm271273.htm
Zde v češtině dle příbalového letáku daného léčiva - pouze jiná obchodní značka:
http://www.pribalovy-letak.cz/979-sertralin-actavis-50-mg
Obdivuji Vaši snahu i přes tyto komplikace léčbu dokončit. Doufám, že se Vám bude dařit i nadále abstinovat! Klobouk dolů, že v léčbě i přes komplikace pokračujete.
Bylo by fajn o dané situaci informovat také ošetřující lékaře. Přeji hodně úspěchů nejenom s abstinencí, ale také celkově v životě.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit. Ráda o Vás opět uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková