oralni sex
peta
Dobrý den,jsem muž a měl jsem nahodny orální sex,anichs bych vyvrcholil ženě do ust. Na druhý den jsem si všiml ,že mám lehce na zaludu jakoby oderku ,odrene. Hrozi nakaza HIV? Nemyslím si že by ta žena byla nemocna, ale nikdy člověk neví. Mel jsem ted cca měsíc možná dele lehčí bolest uzliny na krku, ted mam na druhe straně čep na mandli, bez horeček ,bez průjmu ,bez zvracení, mírnější akné oproti normálu, ale potim se a pracuji v prostředí kde je trošku prach a mastna podlaha. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
Děkujeme za zajímavý dotaz. Přijde mi fajn, že jste v oblasti sexuální prevence takto pozorný a chcete mít v oblasti zdraví jistotu.
Podle popisu styku je opravdu velmi nepravděpodobné, aby došlo k přenosu viru. Máte sice pravdu v tom, že virus se v nepatrném množství nachází také ve slinách nebo například potu, ovšem toto množství je natolik malé, že k vyvolání infekce není dostatečné. Nevím, jakého rozsahu byla Vaše odřenina, ale pokud nekrvácela také partnerka, pravděpodobnost se tímto také opět snižuje.
Více se o problematice dovíte na těchto stánkách:
http://www.hiv-prevence.cz/ceho-se-nebat.html
Pokud však budou i nadále přetrvávat obavy, doporučila bych zajít na testy. Testy můžete podstoupit po dvou měsících od případné nákazy, dříve testování nemá smysl vzhledem k inkubační době. Testy mohou proběhnout na infekčním oddělení v nemocnicích, případně také u praktického lékaře. Pokud chcete, můžete se také obrátit na specializované organizace jako je např. právě Dům světla (odkaz zde: http://www.hiv-testovani.cz/), kde je testování zcela anonymní, probíhá pod kódem, ne jménem.
Každopádně by mělo být vše v pořádku.
Pokud budete mít nějaké další otázky, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
Přeji pokud možno pěkný zbytek dne. S pozdravem,
Tereza Mazáková