piko kvůli studiu
Barbora
Ahoj zkusila jsem poprvé meth. protože mě to prostě lákalo. Nedělá to +- nic a piko to bylo neřezané a kvalitní (vím to). dala jsem si klasickou čárečku na stříkačce (100mg) a šňupla. dala jsem to v 21:00 a nespala jsem 40 hodin. Po celou dobu nebyl problém jíst ani pít, a nebýt očí a napuchlého nosu, tak klidně v tomto stavu pujdu žádat o práci na protidrogovém. Chci další titul na vš a makám do toho je reálné dát si jen 10 mg pika a očekávat že nebudu spát poměrnou část ? 100mg bylo 40 hodin, tak 10 bude 4 ? jasně že to záleží na víc faktorech,ale za předpokladu že je to ze stejného varu. Bylo by možné využít takhle velmi malé množství pervitinu k \"řízené\" nespavosti ? budu se učit do půlnoci, budu unavená a budu potřebovat ještě 2 hodiny, tak dám 5 mg pika....bude to fungovat že to nakope ale jen nachvíli protože toho šňupnu fakt málo? nebo to funguje jen od určitého množství....a je to fakt čistý . A po tom prvním piku co jsem zkusila nebyl žádný nepříjemný stav ani dojezd nic prostě, jen nespavost....je to tím že je to kvalitní materiál ? děkuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den, Barboro,
Děkujeme za zajímavý dotaz. Ptáte se na možnosti řízeného braní pervitinu z důvodu prodloužení denní aktivity, pokud to tedy chápu správně.
Budu tedy brát v potaz, že proces výroby pervitinu i výsledná substance jsou zcela identického obsahu (což samo o sobě považuju tedy za téměř nemožné, ale dejme tomu).
Dalo by se tedy orientačně usuzovat, že v případě užití například poloviční dávky, bude doba účinnosti přibližně poloviční atd. Přesto, že to na první pohled vypadá, že by daný postup měl logiku, tak bych ho nedoporučovala. Bude totiž patrně nefunkční a to ze dvou hlavních důvodů:
Tím prvním je Vaše tělo a obecně klima, do kterého pervitin vstupuje - nejenom čistě fyzické procesy, ale také například aktuální únava atd. Tyto faktory míru i formu účinku do značné míry ovlivňují. Z toho důvodu je vždy intoxikace do jisté míry nepředvídatelná. Stejná dávka někdy může fungovat polovinu času, někdy naopak dvojnásobek.
Druhá věc, která daný postup znemožňuje v dlouhodobé perspektivě, je fakt únavy, kterou jste zapomněl do úvahy připočítat - čili ten fakt, že pervitin udržuje tělo v aktivním chodu uměle. Daný deficit si pak tělo zákonitě potřebuje někdy zpětně „vybrat". Uberete-li si tedy nějaké hodiny spánku, jednoznačně Vám budou chybět v budoucnu.
Co se týče učení, pervitin také může z počátku napomáhat koncentraci, ale opět - v dlouhodobě perspektivě také pozornost spíše oslabuje, jako téměř všechny kognitivní funkce. Ve své úvaze jste tedy nepočítala s jistým opotřebením organismu, které z užívání pervitinu, v dlouhodobé perspektivě jednoznačně pramení.
Jednoduše řečeno, v dlouhodobé perspektivě není Vaše úvaha, přestože je na první pohled logická, platná.
Určitě bych v případě zvažování plusů a mínusů užití pervitinu zvažovala také další rizika. I kdyby Vám pervitin na chvilku s učením pomohl, rozhodně další rizika nestojí za to.
Více se dočtete například zde:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Každopádně doufám, že k úspěchům ve škole nebo kdykoliv jinde nebude pervitin potřeba. Myslím si za sebe, že ani lepší výsledky (i když primárně pochybuji o tom, že byste jich dosáhla) nestojí za případné komplikace plynoucí z užívání.
Přeji pokud možno pěkný zbytek dne. Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
S pozdravem,
Tereza Mazáková