Doba odvykání
Fopacko
Hezký den, byla jsem dlouou dobu \"rekreační uživatel\" heroinku (kouřením). Ale teď se mi nějak podařilo do toho spadnout víc, asi půl roku kouřím každý den a mám abstinenční příznaky. Chtěla bych vědět, jak dlouho asi trvají. Od známých jsem dostala tabletu a půl suboxonu. Dávám si čtvrtku na den a trochu se bojím, že to nevystačí do skončení abstinenčních příznaků. Také by mě zajímalo, jestli mi nemůže zas vzniknout závislost na ten subáč. Děkuju za radu.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
omlouváme se za pozdní odpověď. Co se týče samotného heroinu - délka trvání abstinenčních příznaků záleží hlavně na tom, jaké velké dávky jste každodenně užívala. V podstatě platí, že čím je větší dávka, tím je i abstinenční syndrom náročnější a déle trvá. Heroin má oproti Subutexu tu výhodu, že abstinenční příznaky jsou sice náročnější na zvládnutí, ale trvají kratší dobu. U každého je tato doba individuální ale fyzicky byste nepřítomnost drogy neměla pociťovat přibližně do 14 dní.
Na přípravku Subutex a tedy na jeho účinné látce buprenorfin vzniká fyzická závislost, tak jako u jiných opiátů. Takže pokud byste heroin úplně nahradila Subutexem, tak se sice zbavíte závislosti na něm, ale vytvoříte si závislost na Subutexu. Abstinenční syndrom po vysazení Subutexu je popisován našimi klienty jako hodně podobný tomu z heroinu, ale mírnější. Nevýhodou je, že může trvat delší dobu - klidně i jeden měsíc a déle. Domácí detox je často prvním řešením, které je potřeba si dobře naplánovat. Vzhledem k tomu, že člověk není „pod dohledem" tak mnohokrát končí neúspěšně (například i tím, že naskočí do užívání jiných látek). Posílám Vám odkaz na článek, který se zaobírá právě vyabstinováním v domácích podmínkách: http://edekontaminace.cz/clanek/1/206/domaci-detox.html
Kdyby se Vám to z nějakého důvodu nedařilo a uvažovala byste třeba nad nějakou formou odborné pomoci, tak znovu napište a pokusíme se něco vymyslet.
Zatím se mějte hezky.
Miroslav Giljan