krystal
lsd
Dobrý den viděl jsem cizojazycný dokument o lsd a byl tam nějaký prášek bílý co vypadal jakoby sůl, nebo mouka a kamarád mi tvrdil že to je také lsd, nikde o tom nic moc není...je teda možné že lsd se vyskytuje někde i ve formě prášku a užívá se šnupáním ? co vím tak lsd je papírek s nějakým halucinogenním svinstvem co se sní. Kdo má teda pravdu ? zajímá mě to čistě pro rozšíření obzorů , nemám v plánu s ničim takovám experimentovat :)

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
LSD, derivát kyseliny lysergové může existovat v substančním, nebo krystalickém stavu, například tam, kde se vyrábí. Jde o mírně zásaditou látku, dobře rozpustnou ve vodě a lihu. Látka je natolik účinná, že pro její zneužití stačí jen !mikrogramová! množství. V bývalém Československu se od konce 50. do 60. let průmyslově vyrábělo LSD pro preparát k léčebným účelům s obchodním názvem Lysergamid Spofa. Látka v "čistém" stavu je ale natolik silná, že by se nemohla distribuovat, protože by bylo technicky nemožné ji bezpečně navážit, to znamená, že by mohly být mezi jednotlivými "dávkami" až několikanásobné rozdíly, takže by hrozily předávkování, "horror tripy", sebevraždy, atd, které ale uživatelé riskují i tak... Výrobci musí před distribucí roztok LSD natolik ředit, aby bylo přesně navážené množství  ve známém množství tekutiny velmi malé, ale aby i tak stačila jedna kapka na savém papírku, na jednu "bezpečnou" dávku. Píši v uvozovkách, protože LSD je velmi nevyzpytatelný halucinogen, takže zatímco někdo si může nejlépe pod dohledem střízlivého "sittera", který hlídá a případně provází všemi fázem "tripu" intoxikovaného tak, aby byl jeho "trip" bezpečný, a aby mohl prožít pokud možno příjemný a zajímavý zážitek, jiný se může na zbytek života zbláznit, nebo ublížit sobě, nebo někomu dalšímu. Pravdou je, že mládež v dobách hippies užívala mnohem větší dávky LSD, než jaké bývají obsaženy v tripech dnes distribuovaných na tanečních a dalších akcích, které navíc bývají často ředěné dalšími látkami, někdy psychoaktivními, například stimulanty (jedna z nejrizikovějších nebezpečných kombinací), atd. Na černém trhu se distribuje i v pevné formě, které se říká "mikrotrip", "mikráč", atd.. , který se podobně jako "papíry" vloží pod jazyk, nebo spolkne, nebo se rozdrcený šňupe. Jedna dávka pak vypadá jako maličký kamínek, nebo krystálek, menší, než už nepoužitelný zbytek kamínku do zapalovače. Mikrotripy i plata papírků, které dealeři finálně stříhají, nebo odtrhují se dají poměrně snadno pašovat. Pokud Vám ale velmi tvrdý "mikráč" při drcení někam vystřelí, nebo spadne na zem, už ho většinou nenajdete. Stačilo by omylem vdechnout, nebo olíznou z prstu, či jinak požít nepatrné množství sypké látky k tomu, aby se člověk předávkoval. Takže sypká látka v dokumentu s největší pravděpodobností nebylo LSD.
Stačí takto?
Pro zajímavost se můžete podívat na naše stránky, nebo další odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny-uvod/lsd.html
http://referaty-seminarky.cz/lsd-a-jine-halucinogenni-latky/
http://www.jirivacek.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=4589
http://oz.kurzy.cz/spofa-as/lysergamid-p17668z153660u.htm
Přeji Vám vše dobré, krásné Vánoce,
Amrit Sen.