weed
astma léčené trávou
Ahoj , mám astma a myslíte že je možné použít občasné kouření konopí jako alternativní přírodní léčbu ? někde jsem to vyčetl že konopí má blahodárný vliv na boj s astmatem. Vzhledem k tomu jak konopné masti dokážou zabrat na nespočetné množství neduhů, docela bych tomu i věřil.
Hezký den

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Co se týče astmatu a jeho léčby konopím, je to oblast, která je stále předmětem výzkumu. V ČR není astma ani po přijetí zákona o léčebném konopí indikací pro předepsání léčebného konopí.
Nicméně, z řady studií, které se dělaly od 70. let, je zřejmé, že konopí má antiastmatické účinky - ovšem jedná se o účinky akutní (bronchodilatace bezprostředně po užití - tedy podobný účinek jako antiastmatické léky salbutamol nebo isoprenalin). Nikoli tedy že by se dalo občasné kouření pokládat za léčbu astmatu. Kromě toho - s ohledem na to, že při kouření ale může docházet k podráždění dýchacích cest, je doporučen při užití při astmatických potížích jiný způsob užívání než je kouření (orální užití, případně vdechování za použití vaporizéru).
V ČR od r. Na webu Státní agentury pro konopí pro léčebné účely najdete základní informace o tom, na které zdravotní potíže v současnosti lze v ČR legální konopí předepsat (astma zde zmíněné není, jak jsem již uvedla výše).
http://www.sakl.cz/home/faq
Více informací se také můžete dočíst v knihách:
Miovský M. a kol.: Konopí a konopné drogy. Praha, Grada 2008.
Grotenhermen F., Russo E.: Cannabis and Cannabinoids. Pharmacology, Toxicology and Therapeutic Potential. The Haworth Press, 2002.
S pozdravem
Bára Orlíková