kamarad
Milan P.
Dobry den mam dotaz. Muj dobry kamarad chce za kazdou cenu zkusit pervitin. Doposud nema s dragami zadne zkusenosti jen si zahulil. Jaka metoda je k telu nejsetrnejsi ? Ma astma takze kourit asi ne spis nosem nebo pry to jde zabalit do toaletaku a smist. Co byste mu doporucili ? A koupil si toho asi pul dramu jak ma zhruba tak odhadnout davku ? A rekneme ze to odhadne aby si dal tak jednu lajnu. Vazi cca 55kg a meri necelych 170 bude dost vyspaly aby sel v utery do skoly kdyz si to da v nedeli vecer ? Je na vysce takze teoreticky jit ani nemusi. A kdyz by si dal desetinu pulgramu resp pulku klasicke 100mg davky..byl by stejny stav jen s mensim dojezdem ? Nebo jen min intenzivni, kratsi a taky logicky kratsi dojezd ? Jeste jeden dotaz poskodi to hodne telo kdyz v obdobi pul roku vyzere ten pulgram ? A nechcte prosim strasaku ktere jsou soucasti protidrogove propagandy. Pac on to vezme jen diky Vam mozna setrnejc :) tak prosim i bez rad tipu ze by bylo lepsi se na tp vykaslat.Dekuji za rady a Hezky zbytek vikendu. Prosim o odpoved co nejdriv da si to dnes :) jo a jeste jsem cetl o problemu metham. zubu nebo tak neco ale to mi prislo ze zpusobila spise nedostatecna pece nez samotna droga.Jako ano droga za to muze ale muze za to zpusobem ze konzument na peci o chrup kasle. Pry jde opotrebeni snizit zvykackou a tim ze si pred aplikaci vycisti zuby a v dobe intoxikace bude pit pouze vodu.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz. Zodpovědět jej není jednoduché. Také kladete ultimáta, co nechcete slyšet.
Víte, obecné doporučení, že lepší je nefetovat, nezaznívá proto, že bychom Vám nebo Vašemu kamarádovi nepřáli zajímavé zážitky, ale proto, že to prostě je nebezpečné. Tedy to zaznít musí. Nepíšete nic o zdravotních predispozicích, ať fyzických, či psychických. Například o srdeční vadě, oběhové zátěži, operaci ledvin, nebo psychickém onemocnění v rodině. Pro ilustraci - rizik vyplývajících ze zdravotní predispozice je mnoho, mnohem víc, než vyplývajících z toho, co jsem uvedl. Nic o Vás či kamarádovi nevím, ale chcete návod. Uznejte, že to je nemožné. To zaprvé.
Za druhé nevím nic o tom, co je skryto za nutkavou touhou poznat tvrdé drogy. Co tím Vám kamarád řeší? Co takového v tom hledá, že to jinde nenachází?
Za třetí - vzhledem k tomu, že pracuji v terapeutické komunitě se závislými, tak poslouchám argument typu: "kdybych to věděl, tak si to nikdy nevezmu" příliš často na to, abych nad Vašimi experimenty jenom mávl rukou. Třeba to projde bez následků, třeba ne. Ruská ruleta - tu zralý a odpovědný člověk prostě nepodstupuje... Nemohu jinak, nežli označit to za nezodpovědné.
Nicméně, odpovědnost za následky je na něm, na vás obou. Na každém, kdo asistuje a nedokáže otevřeně říct, že to není dobré rozhodnutí.
Za čtvrté - vím já, co za směs kde koupil? Jaké svinstvo čert ví čím pančované? Právě nezkušený experimentátor může být obětí podstrčeného svinstva, kde výhrou může být fakt, že to nefunguje. Není možné zodpovědně stanovit, kolik si toho má vzít.
Dávka kolem 100 mg, i v případě, že připustíme, že se jedná o čistý pervitin, je sice obvyklá u běžného uživatele, nicméně pro prvouživatele je příliš. Pokud si vezme poloviční dávku, je to rozhodně bezpečnější, s ohledem na vše výše uvedené. Orální užití je nejbezpečnější. Ohledně toho, jestli bude dost vyspalý, aby šel v úterý do školy, těžko poradit. Závisí to na tom, co si vlastně vezme (co je obsahem toho, co koupil), v jaké čistotě, v jaké dávce. Rizika toho, co se bude dít, když spotřebuje v následujícím půl roce ten půl gram odvisí od mnoha faktorů včetně věku, zdravotního stavu,...l Jinak co se týče dalších dotazů - pervitin vliv na chrup má, a není to jen o tom, že uživatelé o ně méně pečují. A mimo to, je to jedno z těch menších rizik, a dopady asi po jednom užití nepocítí. Mnohem závažnější jsou jsou možná jiná zdravotní rizika, zejména psychická poškození, kterým se nemusí vyhnout i při jednom užití.
Více se můžete dočíst zde:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.htm
Nevím, jestli mi po tomto vysvětlení rozumíte, na jak tenký led se pouští?
Přeji Vám i kamarádovi hodně správných rozhodnutí.
S pozdravem J.Chudomel