pervitin
Maruška
Dobrý večer, chtěla bych se zeptat, pokud jsem pod vlivem pervitinu a nemohu spat i když to někdy opravdu potřebuji,například mě čeká dlouhý den v práci kdy budu muset byt schopna normalne fungovat a spánek by mi jistě pomohl, je možné uzit přes to nejake prášky na spaní? Bude to mit ty správné účinky nebo by se to nemělo kombinovat? Může tato kombinace způsobit zdravotní riziko? Opravdu mě zajímá, jak jinak se \"přinutit\" se aspoň na pár hodin prospat. Predem vám moc děkuji za odpověď. Maruška

Odpověděl: Amrit Sen
Maruško, zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, je dobře, že se ptáte dřív, než jste si nebezpečnou kombinaci naordinovala. Brát prášky na spaní, abyste byla v práci fit, protože jinak pod vlivem pervitinu neusnete, je cesta do pekel. Nevyřešila byste nic, naopak. Rizik je celá řada. Kombinace pervitinu s psychofarmaky může vyvolat kromě řady dalších potíží psychotické stavy, někdy dokonce oproti očekávání zklidnění i agresivní stavy. Nezaručí Vám ani, že usnete, natož že si odpočinete. Zároveň hrozí i možné předávkování tímto druhem léků. Pokud by se Vám podařilo usnout, s velkou pravděpodobností se nevzbudíte tak, abyste byla v práci včas použitelná. Tak či tak hrozí, že budete natolik mimo, že si toho kolegové v práci všimnou, nebo bude hrozit, že v zaměstnání způsobíte malér, případně škody. Léky na spaní a uklidnějí mívají samy o sobě významný závislostní potenciál. Netuším, jestli jste na pervitinu závislá, ale podle toho co píšete, Vám už natolik vstoupil do života, že budete muset buď omezit, nebo úplně vynechat jeho užívání, nebo bude pokračovat ve vybírání daně, kdy možná přijdete o práci a další pozitiva, na kterých Vám dosud záleželo. Riskovat případnou další závislost by byla hra s ohněm s otevřeným kanystrem benzínu v ruce. Jediným spolehlivým řešením je pervitin vysadit, až to půjde dostatečně se vyspat, odpočinout si, najíst se, doplnit tekutiny, minerály a vitamíny. S usínáním a zklidněním Vám v době, kdy už nebudete akutně intoxikovaná může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v lékárnách i běžných obchodech. Pokud byste měla potíže s omezením svého užívání, napište, můžeme se společně podívat na to, co s tím, nebo si sjednejte schůzku s odborníky z nejbližšího kontaktního centra. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Získáte podporu, pochopení, pomoc a informace, jak minimalizovat rizika životního způsobu, který jste si vybrala, nebo jaké konkrétní kroky můžete podniknout, pokud se rozhodnete pokusit jej opustit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyhnout. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontaktakty pošleme. Jak je můžete najít sama se dozvíte na stránkách naší poradny v odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky, nebo navštívit kontaktní centrum Sananim, organizace, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Budeme rádi, když nám napíšete, jak si stojíte, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, krásné Vánoce,
Amrit Sen.