Eleanor M.
Eleanor
Dobrý den, nedávno se mi stala taková nepříjemnost...můj bratranec dostal řidičský průkaz, tak ho napadlo, že se projedeme po městě. Zastavila nás policie na náhodnou alkoholovou zkoušku...Samuel nenadýchal nic, ovšem potom mu dali líznout nějaký jiný test a tam se ukázalo, že má na jazyku stopy po marihuaně. Jelikož mě je 15, odvezli mě domů, ale jeho vzali na stanici. Zabavili mu řidičák, což chápu...můj dotaz ovšem směřuje trochu jinam...Sam říkal, že trávu kouřil před necelými dvěma týdny. Je možné, že na jazyku zůstanou stopy po marihuaně tak dlouho? A dá se po takové době užití předpokládat, že vás kouření marihuany \\\"ovlivní\\\" při řízení? Děkuji, Eleanor

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Děkuji za důvěru a dotaz. Marihuanu lze při orentačních testech ze slin, tedy i těch, které používá naše police, detekovat při občasném užívání zhruba do 10 dnů od posledního užití. Při častějším užívání do 14 dnů, takže na výsledku testu, pokud bratranec kouřil před dvěma týdny, není nic zarážejícího. Testy z moči detekují při intenzivnějším užívání THC v lidském organizmu ještě déle, až 1 měsíc od posledního užití. Pokud se bratranec podrobil i krevní zkoušce, má šanci, že pokud výsledek prokáže přítomnost pouze neaktivních metabolitů, vyhodnotí situaci a jeho stav v době řízení jako neovlivněný působením drogy. Pokud jí odmítl, nebo si jí nevyžádal, těžko nevlivnění drogou prokáže.
Přikládám údaje k testování poskytnuté toxikologickou laboratoří:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jejich množství a kvalitě, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Doba, po kterou lze drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Přeji Vám i bratranci vše dobré,
Amrit Sen.