skonci to nekdy?
endy
Ziju s pritelem..ten 7let bral..po nastehovani ke me jsem verila zda se mi podari ho z toho dostat..mam dve deti a zasvetila jsem ho do rodinneho zivota normalniho.moc ho miluji a nechci o nej prijit to same je i z druhe strany..behem 3let par krat podleh a dal si..ted posledi dobe jsdm mela podezreni ale nemela jsem dukaz.jeho kamarad mi vse rek ze zase bere do toho automaty..ja mu verila kazde slovo ale vse byli jen lzi..moc me
zklamal..prosil o odpusteni a ze uz mi to
nikdy neudela..ale ja si nevim rady a zda verit
a doufat..nevim co mam delat dela mi jen
starosti..pryc od nej nechci,deti si na nej
zvykli on doma funguje fajn...prosim o
pomoc..na leceni nechce tvrdi ze neni zavisly:
(-klasika...a to jeste semnou chce dite a
snazime se o to docela dlouho..ale po tom
vsem co ja se dozvedela se mi chce z toho
zvracet..ma smysl s takovym clovekem
zustat?myslim si ze me jen vyuziva:(

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Zřejmě nedopatřením jste svůj dotaz zadala 2x. První dotaz vedený pod kódem 738160 je již odpovězen. Pro jistotu svou odpověď + kontakt kopíruji i sem.
Mějte se zatím hezky a dejte vědět, zda jste pomoci využila a jak se vše dál vyvíjí. Držíme palce!
MK
Kopírovaná odpověď 738160:
Dobře, že píšete. S ohledem na to, že je partner teď již součástí Vaší rodiny, kde jsou i děti,  bylo by na místě, tuto situaci začít řešit. Doporučuji se dojít osobně poradit, protože celá tato situace není vůbec snadná. Než se na první konzultaci objednáte, můžete si zatím prostudovat tyto základní obecné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html.
Život se závislou osobou nijak zvlášť jednoduchý není. Pokud dotyčná osoba sama sobě nepřipustí, že má problém, pak to tak prezentuje i okolí a nejbližším. Pokud máte dojem, že Vám přítel lže, je dobré si uvědomit, že v první řadě to nejste Vy, komu lže, ale on samotný. Což nic neubírá na skutečnosti, že celé to je náročné a těžké, právě pro ty nejbližší, což jste v tomto případě Vy.
Uvedla jste, že jde o dlouholeté užívání. Možná se přítel snaží, ale selhává, protože a to bohužel, k psychickému návyku patří. Může být sebeodhodlanější přestat, ale chuť na další užití může být tak silná, že se mu nedaří to zvládnout. Opakované selhání (ať se to týká čehokoli) známe všichni - člověk pak cítí flustraci a velmi špatně se to přiznává - proto možná máte dojem, že Vám lže (?)...
Je od Vás moc hezké, že máte snahu příteli pomoci. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji obrátit se na nějaké odborné zařízení specializující se na práci s uživateli nelegálních drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb, které tato zařízení nabízí rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si informace, poradit se jak s přítelem vhodně komunikovat, možná ho tím i lépe motivovat, aby i on odbornou pomoc, v budoucnu využil. Vy tím zároveň získáte i určitý druh nezbytné podpory. Pro pomáhajícího tento proces není snadný, není od věci si v celé této záležitosti nechat pomoci.
Kontaktní centrum
Hradecká 16 (vchod bránou z ulice Skřivánčí)
Opava
Telefon: 553718487
E-mail:k.centrum@seznam.cz
Poradenské služby: Po, Út, St, Čt, Pá   10 - 16 hod (objednání předem)
Kontaktní osoba: Bc. Antonín Daněk, Tel.: 602 765 082, Email:danek@podslunecnikem.cz
Více informací o zařízení naleznete zde: http://www.podslunecnikem.cz/
Zatím se mějte hezky, budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí.
S pozdravem MK