Prosím o pomoc
dennie
dobrý den,
už přes měsíc jsem nedostala menstruaci a naposledy když jsem jí měla (přesněji před měsícem a 14 dněma) tak jsem zrovna fetovala, od té doby už ne ale menstruaci jsem pořád neměla a to že jsem těhotná vylučuji (jsem si tím jistá), myslíte že to může mít co dočinění právě s pervitinem?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
vynechání menstruace může mít mnoho příčin, patří mezi ně určitě i pravidelné užívání drog (cyklus přímo ovlivňuje braní opiátů) a především životospráva, která se na tento životní styl váže. Braní pervitinu výrazně ovlivňuje tělesnou hmotnost směrem dolů a k tomu, aby správně "běžel" menstruační cyklus je třeba nějaké procento tělesného tuku. Pokud klesnete pod tuto normu, můžete přestat menstruovat úplně, což je závažný problém. Dále pravidelnosti cyklu nepřispívá ani nepravidelný spánek, stres, velká fyzická zátěž a další faktory. Také záleží na tom, kolik je Vám let, zda se již menstruační cyklus ustálil.
Každopádně takto po internetu můžeme jen spekulovat a stejně bude potřeba, abyste vyrazila co nejdříve na gynekologii a problém řešila s lékařem. Samy se tyto potíže obvykle nevyřeší a do budoucna byste si mohla zadělat na velký problém.
Mějte se fajn a budu ráda, když se ozvete, jetsli jste v pořádku
Vilma Šilarová