Co je a jak probíhá DETOX? II.
Lucia
Dobry den. Moc dekuji za zospovezeni meho dotazu. Castecne je zodpovezen tak, jak jsem si prala :). Zadala jsem o odpoved na otazku, zda zvladnu sama detox a zda mohu ukonceni uzivani drog take zvladnout sama. A na konkretnejsi odpoved bylo potreba vedet, jakou latku jsem uzivala. Tak tedy: byl to pervitin. Uzivala jsem ho rok a pul. Temer nepretrzite ale. Byly dny, kdy nebyl potreba a bylo i 14 dnu cistych, ale ty byly jen 1x za celou tu dobu. Prvnich par mesicu mi stacil gram na tyden. Pak se zacala davka ale zvysovat, protoze v okoli pribyvalo problemu a starosti a tak se skratka zvysovalo a zvysovalo a po tech par mesicich nestacil gram, ale uz dva. Po roce to hranicilo uz se tremi g na tyden a naopak ted, konec leta a zacatek podzimu byly tri g na tyden temer malo. Celou tu dobu ale, cely ten zhruba rok, jsem o tom vsem premyslela a v duchu se nesnasela a uvedomovala si vse, co ten previt zpusobuje. Co ve mne zpusobuje a jak se pak chovam a ublizuji vlastne umyslne, ale pritom nechtene, tem kolem mne :(. Mozna ale diky tomu jsem dosla az sem a proste se postavila vsemu, co mi bude stat v ceste z toho pekla odejit, jednou pro vzdy. Smutne je, ze jsem puvodne detska zdravotni sestricka, takze vim, co je tato latka pro telo, co pusobi a co muze zpusobit. Navic, me povolano je fitness trenerka. Denne kazu lidem, co maji a co nemaji... ach jo :(! Vzdy jsem mela vybornou kondici, nemarodila jsem, byla jsem imunni a plna energie. Pripravovala se na zavody ve fitness, zucastnovala se ruznych soutezi a maratonu, vzdy uspesne. I ted se citim dobre, psychickY zcela, vcetne motivace a smyslu do dalsiho zivota a fyzicky..no, o neco hure. Ale nedivim se. Nehubla jsem, protoze, komicky, i kdyz jsem brala pervitin, hlidala jsem si stravu a piti :)), uplne se tomu ted musim smat.. ale prepinala jsem treninky, behala obden 4 i vice hodin, ve fitku jsem travila take x hodin denne a pritom vahy, ktere jsem davala, by mi zabideli i vsichni kluci.. nebyl problem 100kg na drep s volnou cinkou. Atd... vim, vim, petadvacet by mi bylo malo.. Takze me boli kolena. A to ze dost a celkove kloubY a slachy utrpely asi brutalitu. Poslednich deset dni jsem spala a odpocivala, byla hodne unavena, bez zajmu..jen jsem se najedla, napila, poprip.udelala potrebnou hygienu a zase usnula. Vedela jsem ale, jak vse bude probihat, tak jsem se dopredu vsude omluvila, vyjednala si mesic volna, seznamila s prubehem ukonceni uzivani drog celou rodinu a nejblizsi pratele. Odhlasila se ze vsech socialnich siti a zajistila si tak klid alespon na ty nejhorsi dny. Neuzivam od 30.9.ted a uz jsem byla opet s prateli na takovem malem podzimnim cundru, na bazene, opet treti den plne trenuji ve fitnessu sve klienty, smeju se a i kdyz sve stesti nestavim uz na jinych lidech, ale jen na sobe same, poznala jsem kluka, ktery o mne toto vse vi, uplne otevrene jsem mu vse rekla a i tak je pri mne, ted mozna jeste vice nez predtim, poznavame se a slibili si, ze pokud by se z nas mel stat par, tak az po tom, co se dam uplne dohromady, abychom si oba byli vsim zcela jisti a nemuseli niceho litovat. Je uzasny a stejny jako ja, bojovnik, ale s dusickou maleho prcka. Za rok spolu chceme jit na zavody. Dela totiz take kulturistiku, skratka, blazen jako ja ;). Mam krasne cile a sny, chci rodinu a byt stastna a hlavne zdrava!! Proto se Vam tady tolik rozepisuji a otviram, protoze to tak citim a za kazdou pomoc nebo jen takove to nakopnuti jak se rika, budu velmi vdecna. Myslim, ze vse zvladam dobre, mozna i lepe nez dobre, ale urcite, co urcite chci, je nejake odborne vysetreni celkoveho zdrav.stavu at uz odebrani krve, ekg, rentgenu kloubu..skratka vedet, jak na tom jsem a OKAMZITE se zacit davat dohromady. Pokud by bylo ve vasich silach poradit mi, kam si dojit na takove vysetreni, jake doplnkY uzivat, popripade neco hodne dobreho na klouby, budu opravdu zavazana. A verte, ze Vase rady nepujdou nazmar, budou naopak plne pouzitY. Dekuji za dalsi odpoved a omlouvam se za trosku delsi prispevek. Nekdy je potreba vice a nepochybuji o tom, ze v tomto pripade je vice urcite lepsi nez par strohych vet. Preji hezky den a tesim se na dalsi informace od Vas.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
všimla jsem si, že jsem právě zodpověděla ještě jeden Váš starší dotaz, nedošlo mi hned, že se jedná o stejného tázajícího.
Jsem ráda, že se Vám daří a je moc dobře, že máte konkrétní cíle, za kterými chcete jít. Pervitin je, co se týká následků, rizikový hlavně v rovině psychické - u velké části pravidelných uživatelů se objevují depresivní a úzkostné stavy, disponovaní jedinci se mohou "dopracovat" až k toxické psychóze. Provádět nějaká specializovaná vyšetření ohledně celkového zdravotního stavu v souvislosti s užíváním pervitinu není obvyklé. Napadá mě jedině zajít si na preventivní prohlídku k praktickému lékaři, pokud chcete mít jistotu, že jste zdravotně způsobilá např. k pokračování ve výkonnostním sportování.
Jak jsem psala v minulé odpovědi, doporučila bych Vám alespoň ambulantně někam docházet na poradenství/terapii. Všechny životní situace se nedají "urvat" přes výkony, někdy je naopak potřeba se zastavit a  v klidu se podívat na to, co se s Vámi v těch posledních (dvou) letech dělo.
Mějte se fajn, a ozvěte se, pokud byste měla zájem o kontakty na poradenství.
Vilma Šilarová