Stav po predavkovani
Abc
Dobry den, uz dva mesice jsem uplne cista, predtim jsem užívala drogy prilezitostne do te doby nez se mi stala velmi neprijemna situace. Byli jsme s pritelem na party, ja slusne opila a on mel u sebe drogy, ovsem nevi presne o co slo, prodali mu to jako kokain ale s největší pravděpodobnosti to bylo s necim silnějším smichane, ja byla ten vecer jako utrzena ze retezu a chodila jsem za ni porad at mi da snad celou noc... Rano znacne \"vystavena\" jsem prisla domu ale museli jsme hned nekam jet a ja chtela byt fit tak jsem mu cestou rekla at mi jeste da at se proberu... Ani jsem ji nesjel celou a zacal mi takovej tlak do hlavy byla jsem totalne prepleskla brnelo mi cely telo srdce mi malem vyskočilo z tela nemela jsem silu ani se postavit a motala se mi hlava porad jsem zvracela jak mi bylo spatne a myslela jsem ze omdlim.... Takle to probihalo cely den az do noci kdy se to uz uklidniho trosku ale byla jsem hrozne slaba a tezko se mi dychalo... Dalsi den uz mi bylo lepe ale cítila jsem se asi jeste tyden po tom takova nesva slaba.. Pak potíže prestali... Za tyden se ale projevilo neco podobneho, slabost svalu, bolesti hlavy, brneni v Rukách i nohách, pocit nateklych zil obcas potom zrychlene buši srdce, mdloby a co tyden se to opakovalo... Zacali mi také krvacet dasne z niceho nic od te doby, Tri tydny jsem byla doma pak dva tydny pracovala a volali mi do prace sanitku protoze mi bylo zase spatne a malem jsem omdlela... Uz je to dva mesice a ja od te doby byla dvakrat v nemocnici u lekare u neurologa i kardiologa a vsichni mi řekli ze jsem zdrava a klasicke rozbory krve potvrdili ze jsem vporadku... Kdyz me mama vzala na vysetreni do cech k jedné doktorce bologie co ma pristroj na mereni srdce a celkoveho organismu, a zjistila ze prý nemam v nadledvinkach potrebne hormony a napsala mi tedy vitaminy minerali a ruzne vyzivove preparaty které me pry za tri mesice daji dohromady, ktere mimo jiné stali \"pouze\" devet tisic.. Beru je již tri tydny ale stav se mi stále vraci. Nevim tedy zda se nejedna o tzv flashback, uz nevim kam se obrátit kdyz mi vsichni říkají ze jsem zdrava ale mam takové problemy ze mi to překáží v praci... Pritele jsem opustila, oba pracujeme vzahranici a je pro me i psychycky náročné takhle kolabovat stovky kilometru od domova, v nemecku jsem 3. rokem odešla jsem hned po škole a moje prace je fyzicky narocna. Myslíte si ze bych se mela obratit na nějakého psychoterapeuta? Nebo jsem si po predavkovani mohla v tele neco poskodit co ted spravne nefunguje a doktoři na to nemohou prijit? Uz jsem v koncich a nevim kam se obratit, zacinam si myslet ze uz to budu mit dokonce zivota, kvuli jedne hloupe chybe se mi ted hrouti zivot, doktorum jsem samozrejmne neřekla ze jsem se predavkovala buhvi cim... Dekuji mockrát za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Děkuji za důvěru a dotaz. Většinou po příhodách podobných té Vaší se zdravotní i psychický stav člověka sám časem srovná a normalizuje do jednoho měsíce, pokud od té doby žádné psychoaktivní látky neužije. Určitě byste měla co nejdříve vyhledat odbornou pomoc, pohovořit o svých potížích a otevřeně se svěřit se všemi jejich okolnostmi. Stává se, že lidem, kteří v sobě nosí dispozice k psychickým poruchám, které by se jinak nemusely projevit, může podobný zážitek nastartovat jejich rozvinutí a psychické onemocnění. Při časné terapii, případně podpořené vhodnými léky, se dají podobné potíže úspěšně řešit a léčit tak, že se dotyčný může úplně uzdravit bez následné potřeby užívání psychofarmak. Čím déle byste konzultaci s lékařem odkládala, tím by mohl být úzdravný proces dlouhodobější a náročnější. V každém případě byste se měla vyhnout užívání všech látek ovlivňujících psychiku, pokud možno i alkoholu. V opačném případě byste riskovala, že Vaše potíže přerostou v psychické onemocnění, které by nemuselo jít do konce života úplně vyléčit. Ptáte se na psychoterapeuta - ano, pokud bude zároveň psychiatr. Nejlepší by byl psychiatr - adiktolog, který má zkušenosti s léčením psychických poruch v souvislosti s užíváním, nebo užitím psychotropní látky. Rád bych předeslal, že nemusíte mít před odborníkem ostych a obavy, naopak čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoci a podpory se Vám dostane. Není mi úplně jasné, kolik času trávíte v zahraničí, jestli, jak často a na jak dlouho jezdíte do Čech. Nejlepší pro Vás bude navštívit specialistu, se kterým byste mohla být v pravidelném, průběžném kontaktu, či terapii. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého našeho většího města se pohybujete, rád Vám kontakty pošlu. S kontakty v zahraničí to bude sice náročnější, ale i s těmi se Vám mohu pokusit pomoci.
Budu rád, když napíšete, jak si stojíte, jak Vám je, a jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla naše odpověď užitečná. Držte se a nečekejte.
Ať je Vám brzy lépe, přeji vše dobré,
Amrit Sen.