dotaz
ici
Dobry den, chtel bych se s vami podelit o svuj pribeh. Je mi 29 let a od 15 let kourim travu temer pravidelne.(denne) Pozdeji se pridal pervirin experimenty s lsd extc mdma. Nikdy jsem si nepripoustel ze jsem zavisly, ale posledni dobou uz si bohuzel nepripadam jako clovek. I kdyz jsem prestal brat, tak jsem se citil hrozne (pocity uzkosti, paniky deprese.) nejsem si schopen sehnat ani udrzet praci, mam pocit jako bych vsechny lidi obtezoval svou pritomnosti. Dost casto myslim na sebevrazdu. Pripadam si na svete sam a bezmocny. Posledni dobou premyslim o nejake vhodne lecbe, ktera by mi pomohla a dodala mi alespon trosku chuti k zivotu. Chtel bych se vas zeptat jake mam moznosti, co by jste mi doporucili. Za odpoved dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte toho za sebou v oblasti drog opravdu dost. Není divu, že se to začalo negativně projevovat. Důležité ale je, že jste udělal první krok a připustil si, že už to není bezproblémové. To je totiž asi nejtěžší.
Možností odborné pomoci je dostatek, od ambulantního poradenství až po roční léčbu v terapeutiké komunitě. Kromě způsobu a intenzity užívání záleží při rozhodování na mnoha dalších faktorech, jako je právě práce, vzdělání, zadluženost, bydlení, rodinná situace, kriminální minulost apod. Nejlepší by bylo, kdybyste se objednal na konzultaci do některého ze zařízení organizace Podané ruce (www.podaneruce.cz), buď do K-centra, nebo AT ambulance (možná tam ještě lépe, vzhledem k tomu, že trpíte pravděpodobně už i depresemi a úzkostmi). Tam byste podrobně probrali s lékařem celou Vaši situaci, on by Vám na základě toho řekl možnosti a dál by Vám pomohl vše zařídit.
Určitě s tím neotálejte, nemusíte se vůbec bát, že byste tam byl někomu na obtíž. Od toho taková zařízení jsou.
Přeji hodně sil a dejte vědět, jak se Vám daří.