pervitin
vikki
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli ze mě muže můj potkan cítit ze jsem uzila pervitin? Pokaždé když jsem pod vlivem drogy odmítá jakýkoliv kontakt se mnou a dokonce i kousne, což se běžně nestane. Opravdu mě zajímá jestli je to možné. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Vikki, zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se na nás obracíte, díky za dotaz. Že Váš potkan reaguje změnou chování v době, kdy jste užila pervitin možné je. Kromě toho, že má potkan vyjímečně vyvinutý čich, a intoxikovaná pervitinem mu prostě "voníte" jinak, nejspíš nijak příjemně, jsou potkani velmi citliví, vnímaví a inteligentní tvorové, takže Váš miláček Vás zřejmě intoxikovanou instinktivně vnímá jako možné ohrožení, na tom není vůbec nic divného. Sám jsem potkany choval, často mě překvapovali jak inteligencí, tak schopnostmi sociálně komunikovat. Je známo, že "divocí" potkani mají ve své komunitě i "ochutnavače", kteří ochutnají neznámou případnou potravu, zbytek společenství pak čeká, jestli tito "detektoři" nejen přežijí, ale dokonce se konzumaci vyhnou i v případě, že je "vyslanci" zle. Možná jste se setkala s případy, kdy pes, kočka, kůň, nebo jiné zvíře, nereagovalo přátelsky na osoby pod vlivem alkoholu. Zvířata reagují i na specifické pohyby lidí "pod vlivem", na jejich dikci, barvu i tóny hlasu a další signály, o nichž možná nemáme ani páru.
Doporučuji Vám vzhledem k mnoha závažným rizikům, které užití a užívání pervitinu provází, látku buď přestat užívat, nebo aspoň omezit. V opačném případě nechat zvířátko v klidu a neplašit je v době Vaší intoxikace. Pokud máte v plánu být pod vlivem drog častěji, bude možná lepší potkana darovat hodnému, spolehlivému, střízlivému člověku. Neodpustím si Vám nabídnout, abyste se podívala na odkaz na stránkách naší poradny, kde
se o zmiňovaných rizikách můžete dočíst: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html.
Přeji Vám i potkanovi vše dobré, kdykoli se ozvěte,
Amrit Sen.