Co je a jak probíhá DETOX?
Lucia
DOBRY DEN, CHTELA JSEM SE ZEPTAT, CO KONKRETNE ZDE PODSTUPUJI? Dostavam leky, injejce nebo nic, jen cekam neco neco? Jak dlouho trva a musim byt nekde zavrena nebo mohu normalne fungovat? Zvladnu ho i sama? Je potreba zvysit vitaminy atd.a popripade, co jist vice a cemu se vyvarovat? Jsem doma 8.den cista, jsem tedy v detoxu?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
v prvé řadě Vám gratuluji k rozhodnutí přestat užívat drogy a děkuji za dotaz a důvěru. Avšak k tomu, abych Vám mohla odpovědět na Vaše dotazy, bych potřebovala minimálně vědět, jakou látku, od které se nyní snažíte abstinovat, jste užívala. Průběh detoxikace se u jednotlivých návykových látek velmi liší, stejně tak i doba jejího trvání. Záleží i na době a frekvenci předchozího užívání, vašem celkovém zdravotním stavu a dalších faktorech.
Dále je třeba nezapomínat na to, že úspěšný detox je teprve začátek a v drtivé většině případů nezaručuje, že se uživatel nevrátí zpátky k braní. Po detoxu by měla následovat ještě léčba a doléčování, kde máte dostatek prostoru si ujasnit, co Vás k drogám přivedlo a eliminovat rizika, která Vás mohou dovést zpátky. Zatímco detox (u některých látek) zvládnete i sama doma, k úspěšnému vyléčení potřebujete někoho dalšího (terapeuta, terapeutickou skupinu), kdo Vám pomůže problém nahlédnout.
V rubrice Pomoc a léčba na této stránce najdete případně informace jak o detoxifikaci
(http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/detoxifikace.html), tak i o návazných formách léčby a doléčování.
Zatím se mějte a napište. Ráda Vám poskytnu další informace.
Vilma Šilarová