Závislost na marihuaně
Dáša
Dobrý den, partner kouři hašiš a marihuanu min. 13 let. Před 12 lety měl i krátké období ca. 9 měsíců užívání kokainu. Na zacatku 2 - 3 jointy, v posledních letech až 8 denně. Zároveň se u nej projevuje rychla zmena nálad, velká nespokojenost se způsobem zivota, jaky vede, neustale stížnosti na vsechno, záchvaty vzteku bez důvodu, neni schopen vycházet s lidmi, všichni jsou hloupí, diskriminují ho. V partnerském životě se opakovaně vrací záchvaty vzteku, obviňováni, ze ho omezují a veznim, ze nikdy za 15 let vztahu se necítil šťastný, ze ho diskriminují, povysuju se na nej, nechci s nim nikam chodit, nic pro nej nedělám. Tyto záchvaty spolu s velmi hlasitým řvanim, výhrůžkami rozvodem i sprostymi nadávkami se střídají s obdobími pohody, kdy je příjemný a tvrdi, ze pro me a dceru děla vsechno a miluje nás. Samozřejmě tvrdi, ze ma vse pod kontrolou, kouři jen kvůli stresu a až stres odpadne, tak to hodně omezí nebo ukončí. Je mozne, ze je to vliv drogy nebo psychické onemocnění?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dášo.
To, co se přesně děje s Vaším partnerem, bohužel, takto na dálku a bez osobního kontaktu, objektivně nezhodnotíme. Délka konzumace je poměrně dlouhá, také jste uvedla zkušenost s dalšími drogami. To vše samozřejmě má vliv na psychiku. Také se může u disponovaných jedinců stát, že i jednorázové užití jakékoliv drogy (včetně THC), odstartuje psychické problémy nebo jiná onemocnění. Ale jak jsem již zmínila, o co přesně jde v případě partnera, takto na dálku nepoznáme.
Samozřejmě by bylo nejrozumnějším řešením, kdyby se partner dokázal konzumací vzdát, dle toho co jste uvedla, to je ale pro něj asi velmi těžké a jemu samotnému, se to nějak zvlášť nedaří. Hledání vinny a přehazování vinny na druhé (většinou to bývají ti nejbližší), je u  konzumujících nebo závislých osob, celkem běžný jev. Rozhodně tuto vinnu nepřebírejte na sebe. Za své konzumace čehokoliv je odpovědný každý sám.
Netuším, jak partner nahlíží na využití odborné pomoci, ale podle toho co píšete, bych ji viděla zcela na místě. Také netuším, kde žijete. Možná by nebylo od věci, kdyby se partner podíval sem: http://www.koncimshulenim.cz/
Také Vy se můžete dojít poradit. Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu pro partnery a rodiče. Zde uvádím kontakt. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, ale můžete se i poradit jak vhodně komunikovat, tím třeba i lépe motivovat, např. k využití odborné pomoci, můžete být v průběžném kontaktu a tím mít možnost konzultovat nově vzniklé situace, získávat podporu a celkově nebýt na celý tento problém sama. Veškeré služby poskytuje poradna bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části)
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:     284 824 234,  739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9:00-19:00 (nutné objednání předem)
Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište znovu a uveďte lokalitu, města, která by pro Vás byla dostupně přijatelná. Pokusíme se vyhledat a doporučit jiné vhodné zařízení, kam byste se mohla obrátit. Co se týče webu ,,končímshulením", tak ten může partner využívat bez ohledu na to, kde žije...
Zatím se mějte hezky, budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem MK