budouctnost
Daniela
Dobrý den, není to sice dotaz přímo k tématu, ale ráda bych se zeptala zdali je možné se dostat do Vaší společnosti, jako lékař či terapeut a co je k tomu nutno? Děkuji za info

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, který k tématu rozhodně je. Drogová poradna není určena pouze pro uživatele návykových látek a jejich blízké, kteří potřebují odbornou pomoc, ale právě i pro studenty a zájemce o oblast závislostí z hlediska budoucího pracovního uplatnění. V SANANIMu a dalších podobných službách jsou zaměstnáni lidé převážně vzdělání v oblastech zaměřených na práci s lidmi. Jsou to především sociální pracovníci, speciální pedagogové, psychologové, adiktologové (obor přímo zaměřený na prevenci a léčbu závislostí na 1. LF UK), lékaři - psychiatři a absolventi (studenti) jiných příbuzných oborů (např. sociální patologie, pedagogika, pastorační péče apod.). Na pozici terapeuta je dobré mít k výše uvedenému vysokoškolskému vzdělání ještě sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik (seznam akreditovaných institutů poskytujících komplexní psychoterapeutické vzdělání naleznete zde: http://www.psychoterapeuti.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=5).
Pokud výše uvedené požadavky splňujete, můžete se přihlásit do výběrového řízení - volná místa bývají inzerována jak na webu www.sananim.cz, tak např. na www.neziskovky.cz.
Možnosti působení v odborných službách poskytovaných osobám závislým či ohroženým závislostí na návykových látkách jsou velmi široké a velmi těžko se dají shrnout do pár vět. Pokud byste Váš dotaz trochu upřesnila, pokusila bych se Vás lépe nasměrovat. Nevím třeba, kolik Vám je let, zda již studujete nebo se teprve rozhodujete, jakému oboru se věnovat.
Zatím se mějte fajn, a pokud se budete chtít na cokoliv doptat, ještě napište
Vilma Šilarová