Vyhledání odborné poradny
Michal
Dobrý den,
Jsem už xlet závyslí na marihuaně. Několikrát sem se snažil sám přestat ale vždy bez dobrého výsledku. Vydržel jsem pokaždé jen chvíli a pak sem se k tomu vždy vrátil. Odháním, díky tomu, od sebe všechny na kterých mi záleží a chci stím už skončit nadobrou a proto se obracím sem. Kam se obrátit? a jak castá je docházka na odvikací kůru?
Děkuji za odpověĎ

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
možností, kterých byste mohl využít je víc. Záleží na Vás, jaký typ pomoci byste si vybral. Předpokládám, vzhledem k Vaší otázce v textu, že neuvažujete nad pobytovou léčbou. Ta představuje jednu formu léčby a jednotlivé možnosti se liší například i délkou pobytu klienta v léčebném zařízení. Další možnosti představují různé typy ambulantních léčeb. Ty se od sebe odlišují hlavně v oblasti četnosti a časové náročnosti programu. Existují například denní stacionáře, kam klienti dochází pravidelně každý den. Tato služba ale není většinou slučitelná například se zaměstnáním apod. Časově nejmíň náročné jsou pravidelné individuální konzultace, které poskytují kontaktní centra pro uživatele drog. Možná by se ve Vašem okolí podařilo najít i pravidelně organizované terapeutické skupiny, do kterých byste se mohl zapojit.
Navrhuji Vám na začátek zajít si do nejbližšího kontaktního centra a s pracovníkem si promluvit co byste potřeboval. V kontaktním centru určitě budou mít informace o možnostech pomoci ve Vašem okolí. Kontaktní centra existují v České republice v podstatě ve většině větších měst. Pokud znovu napíšete, které větší město máte dostupné, tak Vám zašlu kontakt na konkrétní zařízení. Případně si ho můžete zkusit vyhledat sám na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan