Nezletilá dcera
polárka
Dobrý den,
moje 17tiletá dcera byla v červnu na detoxu, kde mi bylo doporučeno aby šla bydlet k otci, protože změní bydliště a tím omezí kontakt se svými kamarády. Před týdnem opět utekla i od táty a policie jí následně po zadržení odvezla na detox. Z detoxu jsem si jí vezla domů, objednala jsem jí ke kurátorce a k psycholožce. Bohužel při výslechu mi byla odebrána kurátorkou z Mělníka a opět putovala k otci roku. Uplynulo 5 dní a dcera je opět na útěku. Kouří trávu a pervitin už si i píchá. Ona není schopná říci co by chtěla, ona slíbí vše a když se vyskytne sebemenší problém, tak zmizí. Ve škole se dusí. Až jí najdou, musí jít do diag. ústavu. To se mi sice vůbec nelíbí,mohla bych jí nějak pomoci? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že jste ve velmi složité situaci a zřejmě pociťujete i značnou bezvýchodnost. Jelikož ve skryté poznámce uvádíte z dobře dostupných měst i Prahu, doporučuji co nejdříve se obrátit na naši specializovanou poradnu pro rodiče a tam v osobním kontaktu více a podrobněji celou situaci zkonzultovat s kolegyní. Nejenom, že se můžete informovat o možnostech, ale také se můžete poradit jak lépe a vhodně komunikovat nejen s dcerou, ale také s kurátorkou a otcem dcery. V tomto případě bude jistě nutná spolupráce všech zúčastněných stran, což chápu, že asi není úplně jednoduché...
Nejenom, že se poradíte jak vhodně postupovat dál, je to i určitá forma podpory, což si v takto nesnadném období jistě také zasloužíte.
Netuším, do jaké míry se dá mluvit s kurátorkou, možná by nebylo od věci zvážit, zda nenavrhnout spíše než pobyt v diagnostickém ústavu léčbu v terapeutické komunitě (např. některé terapeutické komunity berou do léčby i nezletilé klienty TK Karlov nebo TK White Light, info v odkazech níže).
TK Karlov: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk).htm
TK White Light: http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita.html
To vše doporučuji probrat s kolegyní, kontakt níže:
Poradna pro partnery, rodiče a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:    284 824 234, 739 268 527
Email:      rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9:00 až 19:00 /nezbytné objednání předem/
Veškeré služby poskytuje poradna zcela bezplatně.  Více info zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Budu ráda, když dáte vědět, jak situace pokračuje dál, jak se dceři i Vám daří...
S pozdravem MK