Test na marihuanu z vlasu
Dan
Dobry den. Nastli nam problemy se synem. Zacal uzivat marihuanu. Když jsme to z manzelkou zjistili zacali jsme to resit a snad uspesne. Ale pro klid duse bych si to chtel overit. Zaroven nechci pokazit vztahy mezi nami projevem neduvery. Je mozne z vypadlych vlasu sebranych napr. z polstare urcit cca 3 mesice dozadu jestli uziva dal nebo ne? Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
obávám se, že odběr vlasů či ochlupení nebude zrovna nejlepší (ani nejlevnější) metoda, jak syna otestovat. Na vlasech se často projeví pouze intenzivnější užívání, nikoli jednorázové užití. Podrobnosti však doporučuji konzultovat s toxikologickou laboratoří - tel. 224 911 267.
Napadá mě, jestli si umíte představit, co byste si s výsledkem počali. A to ať už by byl positivní či negativní. V případě negativního - budete synovi dobudoucna bezhlavě důvěřovat? A nebo budete i nadále podezírat a říkat si, že určitě marihuanu užívá, akorát ne tolik, aby to testy prokázaly? A co když bude výsledek positivní? Jak synovi vysvětlíte, že jste se o všem dověděli? A jaký bude váš další postup?
Umím si představit, že si se synem o svých obavách a pochybách promluvíte - upřímně, bez nějakého vyčítání nebo nátlaku, zastrašování - pokus o konstruktivní rozhovor mezi rozumnými lidmi. Je pochopitelné, že je v tuhle chvíli vaše důvěra menší. Na druhou stranu nemůžete stát synovi vždy za zády a nevěřit mu vůbec v ničem. Můžete se ho zeptat, co by dělal na vašem místě. Zeptat se ho, co o marihuaně ví, dát mu prostor a naslouchat. Často takový rozhovor pomůže víc, než nějaké tajné vyšetřování.
V dnešní době se bohužel drogám vyhnout nelze. A je možné, že i vaše děti neodmítnou experiment (ať už jde o cigarety, alkohol, marihuanu nebo jiné látky). A stejně tak je na místě být jako rodič ostržitý. Najít tu správnou hranici mezi důvěrou, podporou, dáváním svobody a kontrolou není vždy snadné.
Držím palce a kdyby bylo potřeba, neváhejte se ozvat znovu.
S pozdravem,
Gabriela M.