Jak pomoct.
kokinara
Dobrý den.Mám syna 28let,který je 13let závislý střídavě,alkohol,marihuana,léky tramal,občas i pervitin.Syn je paranoidní schizofrenik.Nyní je na detoxikační léčbě od Tramalů v psych.léčebně,ale nejsou tam specializovaní na psychotiky,jsou tam komunity na léčbu závislostí s režimem,který možná údajně syn nezvládne,takže ho zřejmě do max 6týdnů propustí.Nevěřím,že tímto to zkončí!Pokud mu nebude změněná ambul.ochranná léčba na ústavní,o čemž se jedná,nevím co dál.Děkuji.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Chápu, že se obáváte toho, aby syn z léčby nebyl propuštěn dříve, či toho, že by mu byla poskytnuta pouze část řádného léčebného procesu.
Zcela s Vámi také souhlasím  a sdílím názor, že léčba pro lidi s tzv. duální diagnózou (závislost v kombinaci s jiným duševním onemocněním) je v Česku opravdu velmi podhodnocena.
Přesto považuji za skvělou zprávu, že syn aktuálně abstinuje v jednom z léčebných zařízení. Souhlasím s tím, že cesta by neměla končit pouze detoxem, ideální by byl navazující pobyt v terapeutické komunitě. Informace o komunitním způsobu léčby naleznete pod tímto odkazem:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html
Léčba v komunitě však musí být dojednána s předstihem, předem a musí plynule navazovat na detoxifikaci!!!
Pokud máte pocit, že s Vámi na oddělení nespolupracují (případně nespolupracují dostatečně), doporučila bych se chopit iniciativy sama a zkusit obvolat tato terapeutická zařízení a domluvit další léčbu syna tam, na základě jimi doporučeného postupu.
Důležité však je, aby pobyt v psychiatrické léčebně zcela plynule navazoval na pobyt v terapeutické komunitě (případně jiném zařízení)! Je tedy velmi důležité, aby syn opravdu celou léčbu dokončil, pak (budou-li v komunitách kapacity) může syn plynule pokračovat do dalšího zařízení.
Situaci bych doporučila řešit co nejdříve s ohledem na kapacity terapeutických komunit.
Doporučuji Vám tedy obvolat např. tato zařízení  a zkusit se domluvit na příjmu syna:
TK Sejřek přijímá pacienty s s duální diag., info i postup zde:
http://www.tksejrek.kolping.cz/detailpage.aspx?IDPage=5
TK Němčice:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/komu-je-tkn-urcena.html
TK Magdaléna:
http://www.magdalena-ops.eu/index.php/co-nabizi-magdalena-ops/lecba/tk.html
Pokud by ani jedna z léčeben z nějakého důvodu nevyhovovala, pokusím se dohledat další.
Doufám, že se místo pro syna podaří domluvit. Také doufám, že syn léčbu dokončí a bude se mu I Vám dobře dařit.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit. Ráda o Vás opět uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková