Pejsci ve škole
Petr
Dobrý den před dvěma měsíci jsem měl minimum marihuany jenom jsem potáhl asi 3-5 ze skla.Nikdy předtím jsem nic takového nedělal.Chtěl jsem se zeptat ve škole budeme mít psi a pokud by mi marihuana šla cítit v batohu v mikrovláknech a dali by mi test na:moč,krev,vlasy,sliny zjistili by něco?:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Pokud jste měl marihuanu jednorázově před dvěma měsíci, a nenosíte si pytlík se zbytkem marihuany od té doby v batohu, který byste měl ten den ve škole, tak není možné, aby policejní pes byl schopen cokoliv identifikovat z Vašeho batohu, ve kterém patrně ani marihuana nikdy nebyla. Kromě toho by měla policie využívat k předvedení policejního psa pouze vzorky drog, přednáška s ukázkou práce policejního psa by neměla sloužit k prohledávání školy a hledání drog v budově. Viz níže uvedené stanovisko Národní protidrogové centrály.
http://www.policie.cz/clanek/prevence-873871.aspx?q=Y2hudW09OQ%3D%3D
Policie by neměla nikomu ve škole provádět testy na přítomnost drog, k tomu nemají oprávnění. Testovat plošně žáky by neměla ani škola (každopádně to nesmí udělat přinejmenším bez předchozího souhlasu rodičů). Co se týče testování ve školách, je to obecně poněkud kontroverzní metoda, která s prevencí nemá mnoho společného. I když se v některých školách přesto využívá.
http://www.odrogach.cz/skola/rizikove-jevy/uzivani-navykovych-latek/drogy-ve-skole/testovani-ve-skole.html
Jinak, i kdyby Vám nyní hypoteticky někdo dělal testy na přítomnost drog v organismu, tak by běžné testy byly již negativní (testy ze slin, moči, krve). Jediný způsob, jak by se Vaše užití marihuany případně dalo zjistit, by byl test z vlasů. Který je ovšem velmi drahý a opravdu to není běžně užívaný test. Tam se dá užití THC detekovat i několik týdnů či měsíců (případně do té doby, dokud vlasy neostříháte). Pochybuji, že by Vám takový test chtěl někdo dělat.
Pokud tedy opravdu šlo o jediný experiment, nebudete v kouření marihuany pokračovat, tak by testování v tuto chvíli ani později nic neprokázalo. Jinak kouření marihuany má i jiná rizika, než že se na to přijde v testech. Není to droga, která by byla úplně bezpečná, přestože má nižší rizika než některé jiné drogy jako je třeba pervitin nebo heroin. Pokud byste měl v úmyslu někdy v experimentech pokračovat (což nedoporučuji), je dobré si k tomu alespoň něco přečíst. Buď pod kolonkou Cannabinoidy na webu této poradny nebo na:
http://www.drogy-info.cz/index.php/drogova_situace/ilegalni_drogy/konopne_drogy