Pervitin a marihuana atd
karel
Dobry den, chci se zeptat,
asi v 15 ti jsem zkusil poprve marihuanu. V období meho patnacteho az osmnacteho veku jsem mel ruzna obdobi, kdy se hulilo vic nebo min, ale klidne se rok nehulilo vubec. nepocitoval jsem na sobe zadne zmeny. Kdyz mi bylo 18, poprve jsem zkusil extazi, tu jsem pak asi 3-4 mesicr bral kazdy vikend, ke konci uz klidne i 6 tablet za vikend. pak jsem se dostal ke kokainu, extazi uz sem vynechaval, nic mi nedelala. kokain jsem uzil ale malokrat. po tom se ke mne dostal pervitin, to uz mi bylo skoro 19, a bral jsem ho ( nosem, NIKDY nitrozilne) nejdrive kazdy vikend, a pak po 4-5 mesicich se ten vikend bohuzel prodlouzil asi na 4 dny bez problemu...takhle sem celkem casto bral pervitin asi 9 mesicu. nyni jsem trictvrte roku cisty a uz to nechci ami videt. prijde mi ze to nejsem ja, mam dost spatnou koncentraci, a podle me celkem spatnou pamet. mam ale pocit, ze kdyby se mi zlepsila ta koncentrace a ja vnimal poradne co treba zrovna delam, tak by se vse zlepsilo, citil bych se lepe a pamet by se taky zlepsila. nevite jestli me tyto stavy prejdou nebo jestli nepotrebuji nejake antipsychotika apod? stydim se jit k nejakemu psychologovi a vypravet mu jak sem skoro 2 roky jenom vlastne fetoval. diky moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Karle.
Tak za prvé gratuluji k Vašemu rozhodnutí a výdrži se pervitinu vzdát.
Váš stav bohužel nelze objektivně zhodnotit takto na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací. Takto se můžeme pohybovat pouze v rovině hypotéz...
Někdy bývá vysazení pervitinu bez závažnějších komplikací a uživatelé si ,,pouze" projdou standartními úskalími, které tato droga přináší a které při udržení abstinence postupně slábnou, až odezní zcela. V některých případech se, ale může stát, že užití jakékoliv drogy (včetně THC), může nastartovat nějaký vážnější psychický problém, někdy dokonce psychiatrickou diagnózu. Proto by byl osobní kontakt nejrozumnějším řešením, abyste si buď potvrdil, že procházíte běžným procesem po vysazení drog nebo naopak začal řešit jiný problém, pokud by byl. Každopádně byste věděl, jak na tom jste a co můžete dělat proto, aby Vám bylo lépe. Vše se dá řešit, jen se musí začít.
Netuším, kde žijete, ale pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit na naše zařízení a kolegu, který se psychickými potížemi v souvislosti s konzumací nelegálních drog přímo zabývá. Ničeho se nemusíte obávat, rozhodně nejste jediný, kdo něco podobného prožívá a pociťuje.
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Zdali žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, o jakou lokalitu by šlo. Pokusíme se Vám vyhledat jiné odborné zařízení. Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem MK