odborná pomoc
Pomocník
Dobrý den,nedávno jsem spal u mé kamarádky kterou znam už roky,nikdy jsem nic netušil,ale až nyní jsem byl svědkem absťáku.Před lety to psychicky neunesla a začala brát drogy,bohužel mi nechtěla říct nic blíže o tom co brala,ale nepíchala si.Tvrdila že tyto ,,záchvaty\\\" má už tři roky co je čistá beze všeho a trpí na to každý večer,moc rád bych jí nějak pomohl.Děkuji mnohokrát za každou radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, je od Vás chvályhodné, že máte snahu Vaší kamarádce pomoci, jen dost dobře nerozumím tomu, odkud berete jistotu, že příhoda, jíž jste byl svědkem, byla skutečně projevem abstinenčních příznaků, které tři roky trvat určitě nemohou. Kamarádka tedy buď neměla v úmyslu se Vám svěřovat, nebo šlo o jiný problém. Každopádně, ať tomu tak bylo, či ne, je velmi těžké pomáhat někomu, kdo si sám o pomoc neřekne. Co můžete udělat je, dát dotyčné najevo, že o ní máte obavy a říci jí, že o ní máte starost a že Vám na ní záleží. V případě, že se Vám svěří s problémy souvisejícími s užíváním drog, můžete jí doporučit, aby vyhledala odbornou pomoc a spojila se pracovníky některého zařízení poskytujícího služby v oblasti drogové problematiky, například nejbližšího kontaktního centra. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Kontakty může vyhledat podle oblasti a typu služby na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
To už jsme ale hodně daleko a možná předbíháme, nebo řešíme problém, který nemusí být aktuální, nebo může mít jinou příčinu.
Přeji Vám i kamarádce, aby tomu tak bylo. V opačném případě jsme připraveni kdykoli pomoci a rádi odpovíme na další případné dotazy.
Vše dobré, Amrit Sen.