bere přítel stale pervitin?
Anděl
Našla jsem doma jehly a přítel se mi přiznal že bere drogy,ale že chce přestat kvuli mě a zároveň chce lepší život.Teď tvrdí že už je čistý dva a pul měsíce.Nevím jestli mu po tom všem mužu věřit.Do práce chodí,snaží se i co se rodiny tyče,ale občas má výkyvy nálad,už nejsou tak velké,teď je např.milý,je s ním legrace,ale před týdnem byl nevrlý a hodně jsme se pohádaly,jen proto že jsem byla se sestrou nakupovat a trvalo nám to několik hodin.Málo spí,dokáže si hrát s telefonem několik hodin,teď několik dní po sobě.Prohledala jsem věci,ale nic jsem nenašla,všechny skryše mi prozradil,řekl že mi to říká protože má už čisté svědomí,s těmi lidmi se prý už nestýká,vymazal si tel.čísla,z práce jde rovnou domu,ale já mam stále pochybnosti.Nevim co mám dělat,moc mi na něm záleží,dokonce si mě chce vzít.Nechtěla bych o něj přijít,ale musím myslet na svou dceru a na to že drogy ničí životy.A také jsme spolu spaly jen jednou za měsíc,prý to bylo kvuli drogám.Prosím poraďte mi.Děkuji Eva

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den, Evo,
děkujeme za dotaz. Chápu, že se Váš vztah nachází v poměrně náročné situaci, náročné to jistě nyní jak pro Vás, tak pro Vašeho partnera.
Chápu, že je důvěra ve vztahu po takovém zjištění narušena, je to zcela přirozené. Bylo by fajn, abyste své pochybnosti s partnerem mohla sdílet. Doporučila bych zkusit si o situaci spolu znovu promluvit.
Pokud partner bude souhlasit, je možné domluvit se na tom, abyste ho v případě pochybnosti testovala na přítomnost návykových látek v těle. Testy se dají zakoupit v lékárnách, jsou cenově dostupné a probíhají jako testy těhotenské. Testování má ovšem také svá omezení, která je nutno vzít v potaz.
V níže uvedeném textu najdete informace týkající se testování žáků ve školách, kde ovšem i pro Vaši situaci najdete užitečné informace (zejména v kapitolkách Co testem (ne)zjistíme? Spolehlivost testů a Okolnosti testování.
http://www.odrogach.cz/skola/rizikove-jevy/uzivani-navykovych-latek/drogy-ve-skole/testovani-ve-skole.html?section_id=46
Popisujete také stavy partnera, které ve Vás mají nedůvěru tendenci vyvolávat. Pokud partner užíval injekčně, čili pravděpodobně tedy intenzivně, je možné, že bude v měsících po vysazení docházet k výkyvům nálady, případně přechodně ke snížení sexuální apetence apod. Sexuální apetit tedy opravdu mohl být užíváním ovlivněn.
Předpokládám, že pro partnera, pokud skutečně abstinuje, se také jedná o období psychicky vyčerpávající a náročné. Bylo by na místě, aby vyhledal nějaké odbornou pomoc a získal terapeutickou podporu v abstinenci. Existuje řada služeb, které nabízí ambulantní poradenství pro lidi, kteří se snaží přestat s drogami. Pokud byste mi napsala, odkud jste.
Pokud by se však výkyvy stupňovaly a vaše nedůvěra rostla, doporučila bych i Vám využít poradenství určené rodičům a partnerům lidí, kteří užívají drogy. Pomohlo by Vám to v situaci se zorientovat, získat potřebné informace a podporu, kterou si ted rozhodně zasloužíte. Ráda Vám vyhledám příslušné odborníky v místě vašeho bydliště.
Doufám, že partner Vaše přetrvávající pochybnosti bude schopen nahlédnout a pochopit. Také doufám, že abstinence u partnera bude stabilního charakteru. Pokud by se něco změnilo, můžete se na nás znovu kdykoliv obrátit.
Každopádně doufám, že se situace bude vyvíjet pozitivním směrem.
Můžete se na nás kdykoliv v budoucnu znovu obrátit, ráda o Vás opět uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne,
Tereza Mazáková