lisohlávkách-odvykání kouření
Fidel
http://www.kurakovaplice.cz/koureni_cigaret/zajimavosti-a-statistiky/statistiky-novinky-studie-a-clanky/432-halucinogenni-houbicky-lysohlavky-s-psilocybinem-a-odvykani-koureni.html Jak je teda možný,že přesto že lisohlávky občas užívám,tak se mi nikdy nepodařilo přestat kouřit? V pravim slova smyslu jsem závislej jen na nikotinu. Tam bych splňoval všechny kritéria lidí závislích na pervitinu. Alespoň vidíte,že legální drogy jsou daleko víc návikoví,nebezpečný a škodliví,než ty nelegální. Marihuanu jsem bez problému omezil z téměř deně na cca. 1-2X za měsíc. Extázi užívám nepravidelně tak 6-10X za rok. A nejsem na ní závislej. Zkusil jsem i LSD pervitin,kokain,mefedron a Holandskej speed. A taky na tom nejsem závislej. Z těch přírodních Šalvěj, Šantu kočičí,Yohimbin a Chvojník čínský. A též na nich nejsem závislej. Automaty jsem radši ani nezkoušeeel. Ty jak to vidim v okolí ničí rodiny a zvyšujou kriminalitu stejně jako kokain. Mimochodem kdyby byla Koka legální,tak by nepředstavovala větší problém,než kafe a čokoláda. Shrnuto pervitin kdyby byl legální a čistej by byl jak pro uživatele,tak pro okolí stejně nebezpečnej jako alkohol. Záleží na frekvenci,množství a době užívání. A všechny ostatní mnou zkoušený nelegální drogy by byli daleko bezpečnější. Zabít se dá i jídlem. A ty mnou otestovaný přírodní nejsou o nic víc nebezpečný,než většina běžně konzumovaných jídel a pití. A navíc buď sou v přírodě zadarmo,nebo se daji doma pěstovat za pár korun. To i ta čokoláda vyjde dráž. Opět jedinej problém že je to nelegální. Autem taky můžu zabít jak sebe tak někoho dalšího pokut budu jezdit jako prase. Zajímaví,že kdykoliv v pralese,kde jim rostou drogy všude kolem sou fyzicky a psychicky daleko zdravější než mi. Například čejenové konzumujou Koku deně. A nejmíň 1X za měsíc kaktus s meskaline,nebo halucinogení hřiby s psybilocinem jako v lisohlávkách a sou i v sedumdesáti daleko zdravější a psychicky vyrovnanější.

Odpověděl: Amrit Sen
Fideli, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru. Přiznávám, že pro mne nebylo úplně jednoduché v řadě informací, které podávate, a o kterých bychom mohli dlouho polemizovat, najít, na co se vlastně ptáte. Otázku jsem našel jednu, tedy proč se Vám nedaří přestat kouřit, když občas užíváte lysohlávky, o kterých jste se dočetl, že by mohly pomáhat s odvykáním kouření. Užívání houbiček samo o sobě od kouření nepomáhá. A to vůbec. Ve studii, kterou zmiňujete, se dočtete: „Přestat kouřit není jednoduchá biologická reakce na psilocybin jako v případě jiných léků, které přímo ovlivňují receptory. Poté, co je droga podána po pečlivé přípravě a v terapeutickém prostředí, psilocybin může pomoci navodit hlubokou reflexi vlastního života a vytvořit tak motivaci přestat kouřit," tvrdí autor studie doktor Matthew Johnson. Fideli, je nutno předeslat, že jde především a pouze o studii, nijak zásadní na poli odvykání kouření. I v té se ale dočtete, že pouze ! může !po předchozích přípravách a při terapeutickém vedení závislého terapeut provést procesem, díky němuž více, či méně (nebo také vůbec), klient zreflektuje vlastní život a může získat motivaci k tomu, aby přestal kouřit. Motivace je základním kamenem pro léčbu všech závislostí, bez ní je šance na úzdravu mizivá. Sama o sobě však také nestačí. Úzdrava (nezaměňovat se zbavením se závislosti, závislým člověk zůstává po zbytek života) je vždy náročnějším během na delší čas, který každého stojí dost energie při soustředěném úsilí, takže domnívat se, že když budete užívat houbičky, měl byste snadno dokázat přestat kouřit je, nezlobte se, naivní. Buďte rád, že podle toho co píšete, nejste dosud závislý na dalších drogách, a že se Vám zatím nic nestalo. Předpokládám, že něco víte o řadě rizik, která užívání popisovaných drog provází. Je důležité vědět, že přírodní národy, které tradičně užívají některé psychotropní látky, někdy tisíce let, tak nečiní k tomu, aby se "zhulili", jako se stalo tradicí v naší industriální společnosti, ale jde o součást rituálního aktu, který je rovněž součástí dlouhodobého procesu s řadou příprav. Zdůrazňuji součástí, protože samo užití drogy není účelem procesu. Troufám si tvrdit, že jde o sofistikovanější a propracovanější metody, než ty ze zmiňované studie. S některými Vašemi úvahami lze možná souhlasit, k řadě z nich jste však došel nejspíš pouze povrchní četbou některých publikací, nebo jejich mylným výkladem. Mám na mysli například doměnku že přírodní sedmdesátníci jsou zdravější (než kdo? přírodní sedmdesátníci, kteří psychotropní látky nikdy neužili? nebo naši senioři?). Příčiny jejich dobrého zdravotního stavu jsou úplně jinde a s užíváním drog (nezlobte se, ale i frekvence, o kterých píšete jsou zavádějící) nesouvisí. Prostě jejich životní styl bývá často zdravější, než ten náš.
Vraťme se k Vašemu problému. Mrkněte na odkaz Tabák na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/tabak.html
Server Kuřákova plíce už znáte, zkuste si pečlivěji projít v rubrice Odvykání odkaz Jak přestat kouřit: http://www.kurakovaplice.cz/koureni_cigaret/odvykani/jak-prestat-kourit-vyhody-nekoureni.html,
případně přejděte na stránky Odvykání kouření: http://www.odvykani-koureni.cz/prestante-kourit
Poradna pro odvykání kouření: http://www.poradna-odvykanikoureni.cz/
případně na další odkazy:
http://www.bezcigaret.cz/
http://www.prestantekourit.cz/
http://www.exkuraci.cz/ostatni-metody.aspx,
Kde se dozvíte řadu užitečných informací o metodách, jak zvýšit naděje na úspěch v odvykání kouření.
Doufám, že Vám bude naše odpověď k něčemu užitečná, kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.