nastoupení léčby
IVANA
Dobrý den,mám kamarádku která je matkou dvou dětí a sociálka ji je právě odebrala..Nabídli kamarádce léčbu protože i když ona říká že není závislá nejspíš jistě je,protože by to neskončilo tak jak to skončilo..chci se zeptat,když ji sociálka pomůže najít léčebnu pro drogově závislé,jak dlouho tato léčba bude trvat,její děti jsou nyní u pěstounů,kde bylo v předběžném opatření napsáno že tam budou asi 6.měsíců....můžete mi prosím odpovědět jak dlouho bude léčba trvat?Děkuji Vám přeji hezký de :)

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
možností kam nastoupit pobytovou léčbu zaměřenou na drogovou závislost je víc. Základní krátkodobá léčba trvá 3 měsíce a je poskytována v rámci psychiatrických nemocnic. Střednědobá léčba trvá přibližně půl roku, dlouhodobá léčba v rámci terapeutických komunit trvá i 12 měsíců a víc.  Jedna terapeutická komunita (Terapeutická komunita Karlov) dokonce poskytuje i možnost absolvovat léčbu klientkám, společně s jejich dětmi. Záleží tedy, na jaké možnosti se Vaše kamarádka domluví s pracovnicí Orgánu sociálně právní ochrany dětí. S největší pravděpodobností se bude konkrétní postup domlouvat s nejbližším kontaktním centrem pro uživatele drog. Tato centra slouží mimo jiné jako místa prvního kontaktu pro lidi, kteří se rozhodli nastoupit do léčby. V případě, že by Vaše kamarádka tuto možnost neznala, tak ji jí nabídněte. Kontaktní centra se nacházejí v podstatě ve většině větších měst ČR. Pokud znovu napíšete, které větší město má Vaše kamarádka dostupné, tak Vám zašlu kontakt na konkrétní zařízení. Případně si ho může zkusit vyhledat sama na stránkách www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Pokud je z Prahy, může se také obrátit na Denní stacionář SANANIM (což je ambulantní poradenské zařízení, které poskytuje služby těhotným a matkám s dětmi a zprostředkovává také léčbu ve výše uvedené TK Karlov, kde se léčí maminky s dětmi). Případně na Centrum pro rodinu DROP IN.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7, 170 00
telefon: 220803130
vedoucí: PhDr. Ilona Preslová
http://www.sananim.cz
Centrum pro rodinu
Ambulantní program
Drop In, o. p. s.
Litevská 8, Praha 10, 100 00
telefon: 272111704, 272111724
vedoucí: Mgr. Simona Sedláčková
http://www.dropin.cz
Zatím se mějte dobře a kdybyste se potřebovala na něco doptat, tak znovu napište.
Miroslav Giljan