Nemohu narovnat prsty leve ruky, ztrata sily v rukou
Clovek
Zdravim Vas...
Asi tak zhruba pred 4mesici sem se snazil aplikovat pervitin jehlou. Mam s tim obcas problemky tak sem hledal zilu v podpazi. Zapychnul sem jehlu kolmo do podpazi a nic, nic, tak sem jeste trochu vic zatlacil a asi si tam pustil cca 10carek a najednou. Me zacala brnet ruka ztratil sem uplne cit a nemohl sem natahnout prsty. Skoro sem nemohl jet ani na motorce. No druhy den brneni prestalo ale od te doby nedokazu natahnout prsty leve ruky. Ruka mi jakoby pada a kdyz ji chci nahahnout tak se mi v zapesti ohne dolu a prsty nemohu narovnat. Sice ruku mohu otevrit ale prsty nenatahnu. Myslel sem ,ze se to zlepsi ale stale je to stejny. Sem z toho trosku vic spatnej, zivim se jako automechanik a v praci si ted pripadam jako idiot vsechno mi pada z ruky nedokazu rukou povolit maticku atd... No a ted jak zacala byt zima tak me stavkuje u ta druha ruka tam sice prsty natahnu ale mam v ni spatnej cit a pripada mi ze mam obe ruce dost natekly hlavne teda prsty. Taky palcena obou rukach mi nejdou ohnout. Nedokazu si zapalit cigaro zapalovacem jednou rukou. Jeste sem s tim nikde nebyl. Asi mam strach z toho aby mi nerekli ze to lepsi uz nikdy nebude. Myslite ,ze se s tim da neco delaT. Kam mam s tim jit?? Co mi pomuze.??? Jinak pervitin beru 10let z toho 6let jehlou v kuse kazdy den je mi 24let chodim pravidelne spat, normalne jim, normalne pracuju akorat posledni dobou ta prace moc nejde odo ruky kdyz me neposlouchaj ruce. Jinak to nijak neboli. Diky za radu.....:-)))pa

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Vážím si Vaší důvěry, děkuji za dotaz. Chápu Vaše obavy, jen dost dobře nerozumím tomu, že jste doposud nenavštívil lékaře, když Vás ruka trápí už tak dlouho, tím spíš, že Vás ruce živí. Je těžké takto na dálku identifikovat příčinu Vašich potíží, pravděpodobně jste si "napíchl" nerv, může jít ale i o jiný problém. Určitě jděte k lékaři, to je nejzásadnější doporučení. Spádový lékař Vás nejspíš pošle na důkladné vyšetření k neurologovi a pak se uvidí. Že by Vám lékař řekl, že už to nemůže být lepší je velice nepravděpodobné. Pokud začnete potíže pod dohledem specialisty vhodně léčit, máte šanci na úplnou úzdravu, tedy pokud jde o ruku. Jinak je to s Vaší závislostí. 10 let na pervitinu, 6 let na jehle si začíná nekompromisně vybírat daň, a pokud nedopřejete tělu i duši pokoj, bude to horší. Nakonec nejspíš přijdete i o práci a další jistoty, tělesně i duševně se dřív, nebo později rozsypete. Proto Vám rovněž doporučuji zajít za pracovníky nejbližšího kontaktního centra, nebo podobného zařízení a promluvit s nimi. Při nezávazné schůzce, která může probíhat i anonymně, se dozvíte, jak minimalizovat rizika při Vašem životním stylu. Nebojte se, nikdo Vám nebude kázat, ani Vás k ničemu přemlouvat, naopak získáte podporu a respekt, že jste dokázal přijít sám. Tyto služby jsou bezplatné. Lepší je si zchůzku domluvit telefonicky předem, aby na Vás měli pracovníci služby dostatek času, přijít ale můžete i rovnou, v provozních hodinách. Pokud byste měl nějaký blok vůči svému lékaři, poradí Vám i jak jednat, případně Vám poskytnou kontakt na jiného lékaře, za kterým můžete zajít. Je na Vás, jestli se lékaři svěříte se všemi okolnostmi Vašich potíží, ale pokud "kápnete božskou" usnadníte časné stanovení přesné diagnózy. Každopádně neotálejte, u lékaře skončíte tak jako tak. Čím dříve, tím bude léčba snažší a krátkodobější. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakt na službu v dosahu pošleme. Jak jí můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat K-centrum organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám uzdravení a vše dobré,
Amrit Sen.