pomoc
ivik
dobry vecer prosim vas jsem jeho sestra mamka i mi vsichni se o brata bojime je mu 27let bere pervityn dela ruzne divne veci k doktorovy nechce

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Váš popis situace, ve které se nacházíte, je velmi stručný, takže se pokusím Vám odpovědět spíše obecně. Píšete, že 27letý bratr užívá pervitin a chová se agresivně, máte z něho (i o něj) strach. Nevím, zda žijete ve společné domácnosti, pokud ano, tak zřejmě nejde o nic příjemného. Bratr je dospělý, a když zatím nemá potřebu svou situaci řešit, nezbývá, než aby iniciativa vzešla od zbylých členů rodiny. Doporučila bych Vám, abyste se v Chebu obrátili na Kontaktní centrum o. p. s. Kotec, kde poskytují poradenství jak uživatelům drog, tak jejich rodinným příslušníkům. Můžete tam probrat jak Vaše obavy a získat podporu v nelehké situaci, tak i možné strategie, jak motivovat bratra k návštěvě odborníka. Poskytované služby jsou zdarma, takže bych na Vašem místě odborné podpory rozhodně využila. Rodina obecně funguje jako propojený systém, a když udělá první krok její "zdravý" člen, často to ovlivní i toho, který by měl primárně vyhledat pomoc, tedy Vašeho bratra. Kontakty na K - centrum včetně otevírací doby naleznete zde na webu: http://www.kotec.cz/k_centrum/cheb/provozni_doba.
Kdyby Vám odpověď takto nestačila, nebo jste se potřebovala na cokoliv doptat, ještě se ozvěte.
Vilma Šilarová