názory a rady poprosím
Pedro
Zdravíčko, mám 18 rokov, Od 14 denne fajčím trávu, tiež som pomerne často pil alkohol ale myslím že v rámci normy. Tiež som mal 4 krát pervitín s toho raz som ho aj fajčil ale vypestoval som si k nemu odpor a už si ho dať nechcem (nebolo to zlé ale 4 krát stačilo) taktiež cca 10x Extázu (to bolo super ale tiež si myslím že už mi táto droga nemá čo ponúknuť aj keď ozaj príležitostné užitie éčka v budúcnosti úplne nevylučujem), skúsil som aj LSD (2x a myslel som si že to bude horšie ale vdaka mojmu sebavedomiu som si to fajn užil, tiež ho v budúcnosti 100% nevylučujem) nedávno aj kokaín, to bolo fajn pritom sme vela pili a hulili, dobre som sa zabavil. V poslednej dobe, cca pol roka dosť uvažujem o tom že by som tu trávu minimálne obmedzil ale zrovna 2x sa mi to nedarí, občas sa uzatváram do seba a mám trocha problém baliť baby aj keď zrovna niesom sfajčený, som pernamentne v takom čudnom stave, akoby som čakal na niaku zmenu, na niečo, neviem to dobre opísať, ale začínam si uvedomovať že čakám na niečo čo nikdy nepríde, a pomôcť si od zlích stavov môžem jedine sám, a zdá sa mi nevyhnutné, aspoň na pár mesiacov vysadiť tu trávu, som v maturitnom ročníku, o zvládnutie skúšky sa neobávam, z inteligenciou som na tom dobre, aj keď niekedy prídu stavy keď o sebe veľmi pochybujem, začínam sa uzatvárať a strácam zmysel života, niekedy naopak, totálne žasnem ako ma baví život a celkovo myslím hodne pozitívne ale často sa to strieda. Nemyslím si že potrebujem odbornú pomoc ale zaujímal by ma názor, nielen odborníka ale aj ostatných mladých ktorý radi experimentujú z drogami alebo iba hulia. Ďakujem za príležitosť vyrozprávať sa sem a tiež za vaše reakcie. peace :)

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
Vaše skúsenosti s drogami sú aj vzhľadom k Vášmu veku dosť pestré. Ak som to pochopil správne, tak to čo Vás v súčasnosti ťaží je, že sa možno aj vďaka marihuane uzatvárate do seba viac, než by Vám bolo príjemné. Niektorí pravidelní fajčiari marihuany mávajú problémy s nízkym sebavedomím, a tiež sú u u nich dosť časté stavy úzkosti, takže je možné, že to čo prežívate je spojené práve s pravidelným fajčením. Píšete o tom, že by ste rád vysadil marihuanu aspoň na nejaký čas. Určite to nie je zlý nápad. Myslíte, že ste toho schopný? Pokiaľ nie, tak už to, že sa nedokážete užívania marihuany vzdať a jej vysadenie Vám spôsobuje nepohodlie je znakom toho, že užívanie marihuany nemáte úplne pod kontrolou. Po štyroch rokoch každodennej konzumácie by skôr bolo zvláštne, že by Vám prestávanie nespôsobovalo žiadne problémy. O odbornú pomoc nestojíte a ja Vás samozrejme nebudem do ničoho nútiť. Keby sa Vám vysadzovanie nedarilo, prípadne by stavy, ktoré popisujete naďalej pretrvávali a mal by ste chuť to skúsiť riešiť, tak budem rád keď znovu napíšete.
Zatiaľ sa majte dobre.
Miroslav Giljan