Namátkové kontroly
naštvaný student
Jelikož jsem uživatel marihuany,tak mě přímo šokovaly dnešní zprávy. Prý několik studentů 17-19 let dostalo \"jen\" pokutu za to,že usebe měli při namátkové kontrole marihuanu. Skutečně mě má policie právo namátkově kontrolovat? A co když jim to odmítnu? Je mi 18. Marihuanu pěstuju jen doma pro vlastní potřebu. Samčí a samičí rostlinka. Nikdy sebou nenosím víc než 2 jointy a ty vždy zhulím sám. Nikomu nic neprodávám ani nerozdávám. Jsem rád,že mám dost pro sebe. Já myslel,že žijem v demokracii. Skutečně můžou poliši někoho kontrolovat jen tak pro zábavu? Co presunkce nevyny? To rovnou můžou pozavírat půl republiky. Dnes je spíš nenormální nepít,nekouřit a nehulit a alespoň občas neužívat alespoň extázi. A co by s tím mohla policie dělat,kdyby sme se všichni domluvili a víc než půlka školi nejméně 300 studentů by si těsně před školou současně svim zapalovačem zapálilo svího jointa? Jestli nám šáhnou na hulení,tak si zapálíme klidně i před parlamentem.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
Na začátek je dobré si ujasnit jak to je s držením marihuany v rámci zákonů České republiky. Přechovávání, nebo pěstování marihuany není a nikdy nebylo legální. I držením malého množství marihuany se dopouštíte porušení zákonem stanovených pravidel. V současné době už neplatí institut „malého množství" drogy. Znamená to, že každý případ držení, nebo pěstování marihuany se posuzuje individuálně. V praxi se dá očekávat, že pokud u Vás Policie ČR najde menší množství drogy (například 2 gramy) a nebudete obviněný z distribuce, tak s největší pravděpodobností bude Váš delikt řešen přestupkovým řízením.
Příslušníci Policie ČR mají právo dělat kontroly i osobní prohlídky osob. Měli by na to mít vždy dostatečný důvod a nemělo by to být, jak píšete Vy pro zábavu. Tento důvod ale v praxi není až tak složité najít. Například, když bude v parku skupina lidí kouřit jointy, tak můžou příslušníci Policie ČR pojat podezření, že by se tam mohl nacházet dealer drog a na základě tohohle důvodu podrobit podezřelé osobní prohlídce. Kdyby Policie ČR tuto pravomoc neměla, tak by jim to hodně komplikovalo práci. Pokud se odmítnete podrobit kontrole, tak bych očekával následný transport na policejní služebnu, kde k prohlídce stejně dojde.
S protestním hulením si to zkuste ještě promyslet. Těžko se dá očekávat, že by podobná akce jakou popisujete mohla pomoct změnit zákony země. Mimo to Česká republika i tak patří ke krajinám s dost liberálním pohledem na držení, a přechovávání marihuany pro vlastní spotřebu.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan