Heroin
Honza
Dobrý den, drogy užívám dohromady už celkem 6 let. Začalo to pervitinem později jsem přešel na heroin, lečil jsem se v psychiatrické léčebně avšak neůspěšně později se mi podařilo odabstinovat svépomocí a i s pomocí ambulantní léčby jsem vydžel abstinovat cca 1 rok. Nicméně po té době jsem začal zase s pervitinem a niní necelý rok opět užívám heroin. Snažím se s tím opět přestat ale bohužel se mi to nějak nedaří a už jsem z toho zoufalý mívám deprese a úzkosti a celkově můj duševní stav není v pořádku. Chodím normálně do práce která mně v celku i baví ale ztěžuje to mojí abstinenci jelikož bez drog je pro mně práce o dost náročnější. Mám i přítelkyni která o mé drogové minulosti ví, to že opět fetuju už ovšem ne, musím si neustále vymýšlet nějaké výmluvi a lhát a to mně taky trápí. Navíc začínám mít i finanční potíže které se zhoršují různé půjčky atd. Poslední dobou nějak nevím jak dál. Je to pro mně čím dál tím náročnější a když se pokouším přestat vydržím pár dnů.Bydlím na praze 11 a přemýšlím že bych zkusil nějakou ambulantní léčbu kdyby jste věděli o nějakém zařízení v okolí byl bych rád za info. Hrozně rád bych přestal brát ale je to opravdu náročné chutě na drogu zvládám velice obtížně a snadno podlehnu. Prosím tedy pokud možno o nějaký kontakt případně radu. Děkuji Honza

Odpověděl: Amrit Sen
Honzo zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, rád bych Vás podpořil v rozhodnutí začít svoji závislost řešit. Skutečně řešit. Žádné polovičaté cestičky Vás nezachrání. To, že byste se dokázal vymotat z heroinu a dalších drog s pomocí ambulantní léčby, není moc pravděpodobné. Tento druh léčby Vám nezabral, psychiatrická léčebna nevyšla, nebudeme si na nic hrát. Nejspolehlivější cesta ke svobodě, úzdravě a spokojenosti pro Vás může být: Detox s předléčbou - dlouhodobější léčba v terapeutické komunitě - dlouhodobé intenzivní doléčování už z "volné nohy".  Ani tak to nemusí vyjít, pokud nebudete k léčbě přistupovat poctivě, upřímně a s nasazením, nebo některou z fází léčby obejdete. Měl byste to risknout, jinak vše, co ještě máte, s největší pravděpodobností zmizí v nenávratnu, včetně touhy něco změnit, nakonec i života. Kujte železo, dokud je žhavé. Máte obrovskou výhodu, že jste zaměstnaný a nemusíte si vyjednávat příspěvek na hrazení komunitní léčby od sociálky, z nemocenské léčbu zaplatíte a ještě Vám zbyde. Jsou i komunity, kde klient na léčbu nepřispívá, ale bývá to na úkor potřebné terapie, protože se klienti musí opravdu hodně otáčet, aby výdělkem ze společné práce chod komunity utáhli. Tuším, že si v tuto chvíli představujete šílené scénaře a počítáte důvody, proč do komunity nemůžete a nechcete. Zkuste mi věřit, že většina klientů svou komunitu miluje, a má proč. Vím o čem mluvím. Jsme v kontaktu s dlouhou řadou klientů, kteří komunitou prošli úspěšně, dlouhé roky abstinují, mají rodiny, děti, přátele, zajímavou práci, koníčky. Lidem se s nimi dobře žije, dokážou být pro ostatní obohacením. Doporučuji Vám se co nejdříve spojit s pracovníky některého pražského K-centra a vše s nimi probrat. Nikdo Vás nebude do ničeho nutit, přemlouvat Vás, nebo kázat. Získáte respekt, že jste dokázal přijít sám. Dostane se Vám podpory a pochopení, které bezesporu potřebujete. Dokážu si představit, jak věčné zatajování, skrývání, přetvářka a lži lidem, které máte rád, a na kterých Vám záleží, dokáže člověka deptat a rozleptávat. Před pracovníky Káčka nic skrývat nemusíte, nikdo Vám hlavu neutrhne a službu můžete využít i zcela anonymně. Uvidíte, že se Vám uleví. Nejlepší je si předem domluvit telefonicky termín schůzky, aby na Vás měli pracovníci služby dostatek potřebného času. čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoci se Vám dostane. Do zařízení můžete zajít i rovnou, v jeho provozních hodinách. Odborníci Vám navrhnou konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout, upozorní Vás na chyby, kterým byste se měl vyhnout a poskytnou Vám další případně potřebné kontakty.
Kontakty, které můžete využít hned:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html
(Nejjednodušší způsob je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00 a na kterou se nemusíte objednávat).
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Toto centrum kromě jiného poskytuje pomoc při řešení psychických onemocnění, problémů a obtíží, zvládání odvykacích stavů, spojených s užíváním drog. Poskytuje substituční léčbu - Suboxone.
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/poslani.html
Kvalitní komunita nedaleko Prahy:
Terapeutická komunita Magdaléna
Včelník 1070
252 10 Mníšek pod Brdy
Telefon: +420 318 599 125
Mobil: +420 737 284 599
Web: http://magdalena-ops.eu/index.php/co-nabizi-magdalena-ops/lecba/tk.html
http://magdalena-ops.eu/index.php/o-nas-menu/areal-vcelnik.html
http://magdalena-ops.eu/
Mgr. František Jírový
příjem klientů
Mobil: 733 646 760
E-mail: komunita@magdalena-ops.cz
Seberte všechnu kuráž a začněte jednat, můžete jen získat.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte. Kdykoli napište, rádi Vám odpovíme.
Držím Vám pěsti,
Amrit Sen.