Bezvědomí z trávy
Michaela
Dobrý den
Skoro vůbec nehulím,hulila jsem tak 6x v životě ,ale včera jsem byla hulit s kamarádkou a asi jsme to přehnaly nebo nevím...měly jsme asi tak 4 skla za půlhodinky ve dvou,ona měla trávu poprvé v životě a ji se nic nestalo.Po asi tak 15 minutách od prvního skla jsem ucítila strašné tlak v hlavě,necítila jsem obličej,přestávala jsem slyšet,pískalo mi v uších,zatemnelo se mi před očima a spadla jsem,prej jsem byla tak 2 minuty v bezvedomi,měla jsem vyvraceny oči...kamarádka mě liskala,třepala se mnou,řvala na mě...pomalu jsem slyšela její hlas,ale tělo bylo úplně neovladatelný,nemohla jsem nic, pak jsem se teda probrala a sedla si...chtěly jsme jít domů,ale když jsem vstala,tak jsem hned omdlela znova....musela jsem půl hodiny ležet,potom jsem pomalu vstala a nějak došla domů.Další den jsem měla zápas a v pohodě....Nikdy jsem o tom neslyšla,až teď jsem si na netu přečetla,že by to mohl být holotrop nebo tak něco,ale nevím...Nevíte co to tak může být?
PS:Už nikdy nevezmu trávu do pusy,bylo to strašný..

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že se o tom, co se Vám stalo chcete co nejvíce dovědět a také to, že jste se rozhodla v kouření nepokračovat. Toto rozhodnutí vnímám jako pozitivní zejména z toho důvodu, že by se situace, kterou jste zažila, mohla opakovat, ale už by nemusela dopadnout takto dobře.
Kouření marihuany ovlivňuje krevní tlak - na začátku intoxikace dochází ke snížení krevního tlaku, nicméně v průběhu intoxikace může kolísat oběma směry, čili může dojít jak k jeho zvýšení, tak ke snížení.
To, co se Vám stalo byl velmi pravděpodobně náhlý a prudký pokles krevního tlaku, který skončil tzv. omdlením - na nějaku dobu jste patrně ztratila vědomí. Při kouření marihuany se to stává, nejedná se o tak výjimečný stav, pouze o tom lidé pravděpdobně tak často nemluví.
Vědomí se však rychle navrátilo, což je zcela jasně pozitivní zpráva. Při ztrátě vědomí může dojít k závažnému poškození zdraví a to v několika aspektech: hrozí poškození zdraví při pádu, ale také samozřejmě může ohrozit i na životě, což záleží na jeho hloubce, intenzitě.
Při ztrátě vědomí může člověk zažívat poněkud zvláštní pocity spojené s dočasným pozměněním mozkové činnosti. Tento stav je fyziologicky podmíněn, avšak jeho prožívání může být velmi různé - záleží na Vás, jaký tomu přisoudíte význam, zda si prožitek budete interpretovat jako spirituálně laděný či pouze jako dočasné snížení přísunu kyslíku do mozku.
Slovo holotropní se používá zejména ve spojení s holotropním dýchání, což je poměrně alternativní druh terapeutické metody, která má svá jasná pravidla, nastavení, průběh atd. Já bych zde tedy o holotropním, ve smyslu této metody nehovořila, ikdyž stav, který jste prožila můžeme považovat také za změněný stav vědomí, ke kterému dochází také při holotropnímu dýchání.
Doufám tedy, že už Vám bude dobře a k další ztrátě vědomí nedojde. Doporučovala bych také návštěvu praktického lékaře a nechat si zkontrolovat krevní tlak - pro jistotu, zda jste v této oblasti v pořádku (nízký tlak nemusí souviset pouze s užíváním marihuany).
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv v budoucnu obrátit, ráda o Vás zase uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková