Brácha
neviditelná
můj brácha bere perník, už dlouho, dozvěděla jsem se to od něj nedávno..byl ještě v pohodě , teď jsem ho potkala a přišlo mi jako by o sobě ani nevěděl, jako by mě neznal...nemá už ani práci ani domov, bydlí někde v zapadlé chatce kam chodí fetáci...má psa který je bůhví kde..nevím jak mu pomoci..nevím jestli by chtěl pomoct nekomunikuje se mnou jen brblá opravdu jako by mě neznal, má problémi s bednama...hulí trávu..nechci aby skončil špatně chci mu pomoct, ale nevím jak!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taková situace je pro všechny blízké vždycky strašně smutná a složitá. Bohužel se málokdy dá někomu pomoct, pokud sám nechce. Nejdřív je potřeba navázat nějaký kontakt. Možná to nejde Vám, ale někomu jinému - rodičům, nejakému bezpečnému kamarádovi...? Pak teprve, když bratr připustí, že má nějaký problém, můžete začít vymýšlet pomoc. Jiná situace by byla, pokud by po Vás něco chtěl, ale tak to není.
Je dost možné, že začíná mít z pervitinu (a kombinace s jinými drogami) nějaké psychické potíže, dříve nebo později se tedy do odborné péče dostane. Chápu ale, že to čekání je hrozné.
Zkuste s ním tedy nějak navázat kontakt, jen při tom myslete i na své zdraví (i to duševní).
Je také možnost jít se o celé situaci poradit osobně, tak budete moci říct víc detailů a třeba společně s odborníkem na nějakou cestičku snáz přijdete. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.