Přestat
Slymák
Dobrý den, je mi 18 let a trávu kouřím bohužel, už to bude třetím rokem. Ze začátku jsem na sobě nic moc nepociťoval, ale teď ? Například dnes ráno za mnou přišel táta a ptá se mě, jestli sem byl včera na obědě a já mu řek jestli si ze mě dělá srandu, že sem tam byl přeci sním. Jenže to nebylo včera, ale předevčírem. Tak trošku nevěděl, co mi na to má říct, ale to jsem moc odbočil. V posledních dnech na sobě pociťuji zhoršování paměti, stres, menší agresivitu.. Když sem trávu začínal kouřit, bylo to jak asi ve většině případů, v partě. Jenže v partě, o které sem časem pochopil, že asi ani moc moje parta není. Přítelkyni mám 2 roky, ta trávu nesnáší(asi hlavně skrz to, že vidí co to semnou po čase dělá). Ze začátku když sem si chtěl zakouřit trávu tak byla hodně nasraná, párkrát jsme se i pohádali(teď když nad tým přemyšlím tak si říkám jakej jsem idiot, jak sem se sní mohl hádat skrz tak hloupou drogu.. tím mám na mysli, že by moje holka měla být určitě přednější než nějaká „mařka“..). Strašně moc bych chtěl přestat, a vrátit se do „normálního“ života. Přečetl sem si moc diskuzí o trávě, už sem se chtěl jít i někam zeptat na „protidrogový“(nevím jak se tomu přesně říká) ale zas sem si říkal, že tam budou určitě horší případy než sem já. Budu strašně moc rád za jakoukoliv odpověď v dobrém i zlém smyslu. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že první krok máte za sebou - už pro Vás začíná mít užívání marihuany víc nevýhod než výhod a začínáte na to být tak trochu naštvaný. To je dobrý začátek. Nejlepší by bylo nezahodit chvíli, kdy máte ke změně chuť a energii a opravdu se dojít s někým nezávislým a ve věci orientovaným poradit, co byste potřeboval dál. Obecné rady totiž moc nefungují, každý je v jiné situaci, má jiné životní hodnoty, záliby apod., a podle toho je potřeba postupovat. Vůbec se nebjte, že byste byl někde na obtíž, určitě tam budou i těžší, ale třeba i lehčí případy, než jste Vy. A vůbec, kdo o tom rozhoduje? Důležité je, jak těžká je to situace právě pro Vás. V Olomouci funguje zavedená a profesionální organizace Podané ruce (www.podaneruce.cz), koukněte na její stránky, nejdete tam seznam zařízení i s tím, pro koho jsou určena. Vyberte, zavolejte, objednejte se...a moc s tím neotálejte.
Držím palce!