Nevím si rady s přítelkyní
sam
Dobry večer,má přítelkyně už 8měsícu dává perník nosem,nyní už 2 měsícem přešla na nitrožilní aplikaci,ale se strašně špatným přístupem,několikrát neměnila jehly,neočištovala místo,skoro pokaždé musela 3X ne-li víc zajíždět než se jí podařilo to aplikovat,dávala to mc hustý..te nwm ten název nějak tuším \"přepal\" když jsem to zjistil a promluvil do duše je to měsíc začla aspon měnit jehly,ale kolikrát si dala po 1dávce hned do dvou hoděk znovu,dávala i do stejných míst .vždy měla špatnou psychiku,nyní se stalo to že na levé ruce na vrchu v loktě se jí na žíle po vpichu (dávala i hodněkrát mimo žílu) udělala modřina malá,v místě vpichu to má tvrdé a pomalu jí napuchá předloktí a ta ruka ji celá až k rameni bolí a nemůže jí pořádně natáhnout,do nemocnice nechce za žádnou cenu,vzal jsem obvinadlo středně jí to utáhl a na místo vpichu které bylo mírně zarudl= a teplé (zbytek ruky studený) sem jí namazal Ketonal mas 5% a nacpal jí ibalginama,ted mi usla.Teplotu neměla ale zima jí byla. Poradtě mi prosím co jí mam koupit nebo jak jednat dál:( nejhorší je že i přes tu bolest dnes aplikovala 2X do druhé ruky opět:( Poradte mi co sní ničí mě to strašně moc. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, Same.
V tuto chvíli není čas na sentiment, jaké jsou Vaše vyhlídky ve vztahu s uživatelkou drog můžeme probrat později, věřte, že Vás v blízké době nejspíš nic dobrého nečeká a situace se bude, i kdyby si dala na nějaký čas Vaše slečna pokoj, zhoršovat. Píšete, že Vás vztah ničí, co všechno jste tedy ještě ochoten absolvovat??? No, nechám toho...Zkuste Vaší přítelkyni přesvědčit, aby neprodleně vyhledala lékařskou pomoc, tím spíš, jestli má zvýšenou teplotu. Pak hrozí, že by mohla o ruku přijít, nebo zemřít na celkovou sepsi. Podle toho, co píšete může jít s velkou pravděpodobností o absces, pokud je boule malá, je dobré ji potřít mastí Ibu-hepa, kterou koupíte v lékárně. To však zdaleka nemusí stačit. Pokud se Vám nepodaří slečnu přesvědčit, aby zašla k lékaři, ať zajde do nejbližšího "Káčka", tedy kontaktního centra, kde jí bezplatně i anonymně ruku ošetří "Višňákem" (Višněvského balzámem), pokud jde o absces v uzavřené fázi a poradí slečně co dál. Pozor, Višňák se nesmí přikládat do otevřených ran! Může jít případně o flegmonu, kterou je možné v počáteční fázi možné ošetřit mastí Ketonal, v rozvinutější fázi už bývá nutný chirurgický zákrok odborného lékaře. Na abscesy a flegmony kromě Višňáku pomáhá i "černá mast" (Saloxyl, Ichtoxyl), o jejich používání je ale potřeba být poučen, takže znova: Nečekat! Lékař! Nebo K - centrum! V úvahu připadá i zánět povrchových žil, tam rovněž pomáhá Ibu-hepa. Velmi často bývá nutné nasadit pro bezpečné vyléčení potíží tohoto druhu antibiotika, která může předepsat pouze lékař. V žádném případě by si slečna neměla aplikovat drogu do blízkosti zarudlého místa.
Jak adresu nejbližšího kontaktního centra, nebo další podobné služby, kde mohou přítelkyni i anonymně ošetřit můžete podle oblasti vyhledat, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když napíšete, jak přítelkyně dopadla, a jak situaci unášíte Vy. Můžeme se společně podívat na to, jaké jsou šance na pozitivní změny její i Vaše, případně jaké konkrétní možnosti řešení současné situace máte.
Přeji Vám i přítelkyni vše dobré,
Amrit Sen.