Prace
studentka
Dobry den,
zajímalo by me, jak (pokud vubec) jdou dohromady osobní zkusenosti s drogami a práce s lidmi ohrozenymi drogovou zavislosti, jak se nejlépe pripravit, co je zkratka potřeba atd.?
Dekuji moc za pripadnou odpověď.
Ještě tady chci verejne napsat, ze podle me delate uzasnou a moc potrebnou praci na skvele urovni, dekujeme a at jste stále tak super :-)!
Krasny den vsem
P. S. Omlouvam se za zmatek a delku skryte poznámky, to podstatne je kdyžtak shrnuto na konci.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
nejdřív Vám odpovím na otázku užívání drog v minulosti a následné práce s lidmi, kteří mají potíže s užíváním návykových látek. Ke každému uchazeči o práci, který měl v minulosti zkušenosti s drogami se přistupuje individuálně. Budoucí zaměstnavatel musí mít jistotu, že hrozba relapsu je u nového zaměstnance na co nejmenší možné úrovni. Jako základní doba abstinence se doporučuje minimálně 5 let. Kolegové z řad bývalých uživatelů mezi námi určitě jsou. Většinou nacházejí uplatnění ve službách, které jsou trochu více terapeuticky zaměřené, jako například doléčovací centra, terapeutické komunity, léčebny apod. Méně časté je, že by některý z kolegů, co měl v minulosti potíže s užíváním drog pracoval například v terénním programu, nebo kontaktním centru. Samozřejmě osobní zkušenost s užíváním drog není jediným kritériem přijetí nového kolegy. Důležité je i formálně dosažené vzdělání. Je na Vás, co si zvolíte z oborů, které jsou zaměřené na práci s lidmi (sociální práce, sociální pedagogika, psychologie, adiktologie a další). Někdy není na škodu zkusit uvažovat i nad jinými cílovými skupinami, než jenom nad uživateli drog. Zajímavých možností je určitě dost i mimo oblast závislostí. Pokud byste se dál chtěla profilovat jako terapeutka, tak určitě budete potřebovat absolvovat některý z psychoterapeutických výcviku. Ten většina pracovníků absolvuje už v průběhu zaměstnání.
Z toho co jste nám napsala ve skryté poznámce, ale vnímám více důležitou Vaší současnou situaci. Je skvělý, že už dlouhodobě docházíte na konzultace do káčka. Potom co se Vám děje v poslední době bych Vám rád doporučil, aby nejbližší konzultace nebyla rozlučková, jak jste měla v plánu. Čeká Vás náročné období spojené se změnou prostředí, samostatným bydlením a studiem. Myslím, že by pro Vás mohlo být přínosné, že budete mít v tomto období někoho s kým můžete sdílet, co aktuálně prožíváte. Nový začátek, který plánujete nemusí znamenat, že přetrháte všechny vazby včetně těch které Vám byli v minulosti nápomocné.
Zatím se mějte hezky a přeji ať se to vyvíjí pro Vás pozitivním směrem.
Miroslav Giljan