odbouravani drog v těle
Lída
Dobrý večer,
pracuji v lékárně a dnes se mě pacientka zeptala, jak dlouho je možné zjistit kokain v těle po užití.
Prodavame testy, ale myslim si, že ty jsou na hned a ne na delší dobu/ třeba 2 měsíce/. Prosím můžete mi napsat jak se která droga da dlouho zjistit v tele a jak. Děkuji Simmerová

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že se takto zajímáte o své klienty.
Odbourávání návykových látek je obecně závislé na délce a intenzitě užívání - ve smyslu čím déle a čím více, tím se většinou dané látky odbourávají déledoběji.
Také jsou zde výraznější individuální rozdíly, ale přesto lze následující látky takto co se týče odbourávání ohodnotit:
THC - detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní - detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní.
Pervitin - detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve 1 - 3 dny.
Extáze - detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne - detekce z krve 1 - 3 dny.
Kokain - detekce z moči do 12 - 24 h - detekce z krve do 24 h.
Heroin - detekce z moči 2 - 3 dny detekce z krve 1 - 2 dny.
Pokud by Vás problematika zajímala více, je možné se obrátit na Národní toxikologickou laboratoř, odkaz zde:
Ústřední toxikologická laboratoř, Ke Karlovu 2, Praha 2, areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2, telefon: 224 967 188
Pokud by Vás kdykoliv v budoucnu něco zajímalo, neváhejte nás znovu kontaktovat, rádi dotaz zodpovíme.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková