Dotaz
Blueshamrock
Dobrý den, syn (21 let) užival THC následně pervitin, dělali jsme mu testy a výsledek byl pozitivní cca v 18letech, už delší dobu tvrdí, že již drogy nepožívá, ale jeho chování: výbuchy vzteku, nespolehlivost, nezodpovědnost apod. se nám nelíbí. Z těchto důvodů ani nedokončil 4.ročník střední školy, nechodí do práce, ani si práci nehledá, myslíte, že by mu pomohlo se odstěhovat, žít sám a začít se o sebe sám starat? Např. kdyby žil sám v garsonce. Finance se mu snažíme poskytovat co nejméně.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je velmi těžká otázka. Osamostatnit se mu může pomoci a také tím může spadnout mnohem hloubji k pomyslnému dnu. Obecně je lepší, když separace od rodičů proběhne po dobrém, v momentě, kdy jsou na ni všichni alespoň trochu připraveni, a ne když je to v podstatě trest. Mimo jiné - z čeho by garsonku platil?
Celá situace je ale vlmi složitá a vždy je potřeba zvážit individuální případ. Proto bych nejlépe doporučila zajít se poradit osobně, ať už se synem (ideálně) nebo bez něj do některého z center, která se zabývají pomocí rodinám ohroženým drogou.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám zašlu.