narkoza a pervitin
lluk
Dobrý den,
jsem uživatel pervitinu , už asi rok injekční formou.
Mám jít na operaci s ramenem.Proto se chci zeptat jak dlouho je potřeba vysadit před narkozou.
Diky

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Oceňuji, že se takto chcete na operaci připravit a zvažujete možná zdravotní rizika užívání pervitinu ve vztahu s narkozou.
V prvé řadě si myslím, že v ideálním případě by měli být lékaři informováni o tom, že návykové látky užíváte - co a v jakém rozsahu. Vzhledem k tomu, že již rok užíváte injekčně, je možné, že se na tento fakt lékaři budou dotazovat, pokud je užívání patrné.
Chápu ale, že se Vám nemusí chtít všem s užíváním svěřovat. Pokud by však lékaři o užívání věděli, mohou se také oni sami například lépe připravit na možná rizika spojená s operací.
Tělo je také do značné míry užívání poškozeno - také například pooperační hojení apod. může užívání negativně ovlivňovat.
Rozhodně tedy doporučuji informovat o tomto faktu lékaře a také doporučuji co možná nejdelší abstinenci před a po operaci. Určitě by nejméně vhodné bylo na operaci přijít na "dojezdu" nebo ve stavu intoxikace.
Každopádně několik dnů před operací budete pozván na tzv. předoperační vyšetření, kde proběhnou krevní testy a celkové vyšetření těla před operací. Předoperační vyšetření by mělo konstatovat, zda je možné Vaše "tělo" poslat na operaci, zda by operaci mělo tak zvaně zvládnout.  Já bych v každém případě doporučovala, abyste na předoperační vyšetření již šel relativně ve stabilizovaném stavu po vysazení pervitinu a zkusil abstinenci udržet až do operace a nějakou dobu po ní. Nejpozději na předoperačním vyšetření doporučuji lékaře informovat.
Nebudete-li lékaře informovat, můžete se zbytečně na zdraví ohrozit.
Nevím však, zda je pro Vás tato představa zvládnutelná? Doufám, že ano, a že budete v pořádku.
Přeji, ať operace dobře dopadne!
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit, rádi o Vás zase uslyšíme.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková