extáze
mell
Dobrý den,
Chtěla jsem se zeptat, jestli jde extáze zjistit z ne úplně běžných krevních testů a popř. jak dlouho? Mám jisté zdravotní problémy a mám jít na nějaké rozšířené krevní testy(ale ne na drogy),které zjišťují výskyt zánětu v těle, jaterní testy atd. Drogy normálně neužívám a extázi mám max. 1-2x za rok.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nejspíš váš potěší, že běžně vás na drogy nikdo testovat nebude. Testy jsou poměrně drahé a tak by musel mít k testování lékař závažný důvod. Výjimkou může být situace, kdy se na testech u nezletilého domluví lékař s rodiči. V tom případě by se mohlo stát, že bude mladistvý otestován aniž by si toho byl věděl, třeba pod záminkou zcela jiného problému.
Extáze je zachytitelná v krvi pouze relativně krátce. Většinou je to otázka dní, ne týdnů nebo měsíců.
Takže v těchto ohledech můžete být v klidu.
Užívání extáze má ovšem svá rizika. Mimo jiné si nemůžete si být nikdy jistá tím, co jste skutečně užila. Nikdy nemáte jistotu, co skutečně tableta obsahuje a to nemluvím jenom o účinné látce, ale také o spoustě možných příměsí, které mohou být pro tělo (rovněž tedy i pro játra) nebezpečné.
Buďte na sebe tedy opatrná a kdyby bylo potřeba, znovu se ozvěte.
S pozdravem,
Gabriela M.