Sexuálne problémy po pervitíne
Robo
Dobrý den,
chcel by som sa poradiť ohladne môjho problému, viac rokov som užíval pervitín, po jednom šnupnutí sa mi akoby niečo vyfučalo z mozgu, od vtedy mám problém so sexuálnym vzrušením, erekciou, celkovými emociami, s citlivostou penisu. Bol som u neurologa na CT mi nič nenašli, u endokrynologa hormony OK, u urologa OK, ako študujem na starosť majú tieto veci Limbický systém mozgu prípadne thalamus, prosím poradte mi ako postupovať, prípadne liečiť daný problém na koho sa mám obrátiť , už som zúfalý z toho a mám už aj depresie... Iné problémy nemám, bolo to pred rokom, od vtedy abstinujem, športujem atd. Prosím Vás o pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přestože pervitin obvykle působí v sexuální oblasti spíše stimulačně, opradu se po delším užívání často stává, že se objeví poruchy erekce a další potíže. Je zajímavé, jak popisujete, jakoby se Vám to stalo z minuty na minutu. To myslím není obvyklé. Může jít ale o nějaký zvláštní způsob prožívání těchto potíží, spíše tedy psychického rázu. Tomu by odpovídalo i to, že po roce se to nelepší. Pokud je všechno ostatní v pořádku, zkusila bych hledat spíše psychickou příčinu, o to píš, že už se u Vás objevují propady nálad, deprese. Nejlepší by bylo vyhledat sexuologa nebo psychologa, který se zabývá i poruchami sexuality. Řešení samozřejmě snáz najdete, pokud "přiznáte barvu" a řeknete o Vašem užívání pervitinu. Roční abstinence je myslím dostatečnou zárukou, aby se terapie nezměnila v léčbu závislosti, takže se toho nemusíte bát.