bakalářka
Petra
Dobrý den,
sháním statistiky pacientů s diagnózou F10. Nevíte kolik je alkoholiků podle statistik nyní? Píši bakalářskou práci a tuto informaci bych potřebovala zjistit a už nevím, kam se obrátit..
S přáním krásného dne,
Petra

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v tomto směru se bohužel dostáváme nad rámec naší poradny. Nicméně mohu vám poradit, kam se obrátit.
První místo, kde hledat. by mohl být ÚZIS, tj. Ústav zdravotnických informací a statistik. Ovšem počítejte s tím, že tam nebudou ty nejaktuálnější informace. Ty vycházejí většinou s půl ročním, někdy i delším zpožděním.
Navíc také bude záležet na tom, co přesně pod počtem "alkoholiků" máte na mysli. Jestli počet diagnoz (jenže tu mohlo udělat u jednoho pacienta více lékařů), nebo počet v tom roce hospitalizovaných (ovšem mohl být hospitalizován jeden pacient i několikrát) ... no prostě uvidíte.
Zkuste se tedy podívat na jejich stránky zde. A pak můžete zkusit nahlédnout například sem, poslední brožurka je z roku 2012 zde.
Hodně štěstí s bakalářskou prací přeje,
Gabriela M.