uzivani halucin. a nasledky
Pali
Dobry den dekuji za radu . Uzival jsem (byl jsem dost zavisli) marihuanu cca 3,5 roku(posledni rok 20bongu denne 3 gramy) ,taky kourm cigarety cca 10 denne a taky jsem se cca jednou za 2tydny opil, tak pred pul rokem sem zkusil lsd jenze sem si dal moc a jeste nez zaclo pusobit sem si dal 2 bongy bylo mi velmi spatne psych i fyzicky busilo mi srdce myslel jsem ze umru .. Pred dvemi mesici jsem si dal pivo a hned se mi udelalo zle busilo mi srdce teplota uzkost bal sem se opet o zivot doktor mi rekl ze mam vysoky krevni tlak a tachikardii dostal jsem na to prasky od te doby jsem prestal hulit a pit jenze se u me objevily pocity uzkosti deprese a 1krat i jakoby pocit zesileni ,ted uz sem asi mesic v pohode bez podobnych stavu . Bylo to asi kvuli tomu vysazeni drogy ? Takovi abstacky ? Muze ten tlak a tachikardie byt z thc popripade po jednom uziti lsd ? Dekuji za odpoved a pomoc

Odpověděl: Veronika Šindelářová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevenou důvěru.
Předně Vám chci pogratulovat k tomu, že se Vám podařilo přestat s užíváním marihuany. Vzhledem k vysokým dávkám, které jste užíval relativně dlouho, to možná nebylo jednoduché. Jak se Vám abstinence daří? Pokud je pro Vás „nehulit" náročné, můžete se obrátit pro podporu na některou ze služeb, které pomáhají lidem majícím problém s drogami.
K Vašim otázkám. Těžko soudit, čeho přesně jsou následkem nepříjemné pocity, které jste ještě před měsícem zažíval, jestli následkem užívání marihuany, nebo jednorázového užití LSD (ale v kombinaci s marihuanou). Také na to, zda tachykardii a vysoký krevní tlak způsobilo užívání těchto drog, není možné s jistotu odpovědět. Mohlo a nemuselo.
Stav, který jste měl po užití LSD, není nic neobvyklého, obzvlášť když jste to ještě zkombinoval s marihuanou. Mezi hlavní negativní psychické reakce organismu na tyto drogy patří panika, strach, deprese a psychózy. Psychedelika jsou nevyzpytatelná, jejich kombinace s jinou drogou tuplem a může být poměrně riziková, co se prožívání nepříjemných stavů týče. Nepříjemné fyzické i psychické pocity, až panika a strach o život mohou být časté. Zvýšený krevní tlak může nastat při akutní intoxikaci LSD, zda se může objevit také jako trvalý následek užití, nevím, takovou informaci se mi nepodařilo nikde potvrdit. Pokud bych to chtěla přičítat droze, pak spíše pravidelnému užívání marihuany. To může, stejně jako kouření cigaret, kromě dýchacích cest poškozovat také kardiovaskulární systém. Také Vámi popisované pocity úzkosti a deprese mohou být důsledkem pravidelného užívání marihuany. Stejně tak se ale mohou objevit jako následek užití LSD. Stav, který jste prožil před dvěma měsíci po požití piva, mohl být tzv. flashback, tedy návrat stavu jako po užití drogy. Ten se může po zážitku s LSD objevovat, někdy i poměrně dlouho poté.
Jsem ráda, že se Vám již poslední měsíc daří lépe, a přeji Vám, aby se podobné nepříjemné pocity nedostavovaly a aby se Vám dařilo pokračovat v abstinenci. Pokud byste měl jakékoliv potíže, doporučila bych Vám obrátit se na některou z organizací nabízející služby týkající se drogové problematiky. Není třeba se obávat nebo stydět, tyto služby bývají nezávazné, bezplatné a některé mohou být poskytovány i anonymně. Kontakt můžete vyhledat v databázi kontaktů zde: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.htm. Nebo nám můžete napsat region, ve kterém bydlíte, a my Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat.
Přeji Vám dobré zdraví a mnoho štěstí. Pokud budete potřebovat, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit.
S pozdravem,
Veronika Šindelářová