Přítel bere drogy
Vch
Dobrý den, přijde mi, že přítel čas od času na party si šňupne kokain.. Nikdy mi to nepřizná.. Jelikož ví, že nemám pozitivní postoj k drogám. Chtěla bych se zeptat jestli se dá koupit test v lékárně a jaké jsou příznaky..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Děkuji za projevenou důvěru a dotaz. Ocitáte se v nelehké tíživé situaci, ve které se nejspíš často cítíte hůře, než Váš partner. Je napováženou, když má ve vztahu prostor opakovaná lež. Nerozumím dost dobře tomu, čeho byste chtěla testováním partnera docílit. Přistihnout jej při lži? Co si pak představujete, že by se dělo dál? Běžný test, který je cenově dostupný, stejně neprovedete jinak, než že o něm bude partner vědět, tedy s ním souhlasit. Existují sice testy, které se dají detekovat například z předmětů, kterých se partner dotýkal, nebo například laboratorní testy z vlasů, ty jsou ale velmi drahé. Není jednoduché klást si takové otázky a ještě těžší si na ně odpovědět, tím spíš, že podle všeho nemáte (pro Vás jedině dobře) zkušenosti s drogovým světem. Takto na dálku s minimem informací lze jen těžko radit.
Proto Vám doporučuji spojit se s pracovníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí a telefonicky si sjednat termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Při osobním pohovoru Vám zkušený odborník doporučí, jak nejvhodněji postupovat, doporučí Vám konkrétní kroky, které můžete pro ošetření situace podniknout, dostane se Vám pochopení a podpory, kterou v tuto chvíli bezesporu potřebujete. Jak možná víte, lze jen těžko přinutit uživatele drog k nějaké pozitivní změně, natož k tomu, aby přestal užívat, pokud se k tomu nerozhodl sám a ze své iniciativy nevyvíjí aktivity směrem k abstinenci. Pracovníci služby Vás také seznámí s možnostmi, jak se lze pokusit dopomoci partnerovi k motivaci k pozitivním změnám, abstinenci, nebo v případě potřeby k nějaké formě odborné pomoci. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat, případně vám poskytnou další potřebné kontakty a informace. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na vhodné služby pošlu. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Nejzřetelnějšími příznaky akutní intoxikace kokainem bývají návaly energie, "zrychlenost", mydriáza - rozšíření očních panenek, nezřídka zvýšený sexuální apetit. Některé další informace najdete na stránkách naší poradny pod odkazy: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Jednorázové testy na dektekci kokainu koupíte běžně v lékárnách, nebo na internetu již od 32 Kč a více:
http://sebetesty.cz/mocovy-test-na-kokain-prouzek-1ks-p-90.html
http://alkohol-tester.cz/jednorazovy-test-na-kokain-v-moci/
Pokud si dokážete parterovo testování vyjednat, bude vhodnější použít některý z multitestů obsahující rovněž detekci na kokain:
http://www.drogovetesty.cz/
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky některé služby organizace Sananim, která provozuje tuto poradnu: http://www.sananim.cz/
Nejlépe specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR):
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná, kdykoli napište.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.