Nekontroluji se
Vladimír
Dobrý den je mi 23 Let a mam problém s alkoholem nepiji přes týden(pokud nemám dovolenou) ale spíše o víkendech někdy pátky i soboty problém je nasledující. Pracuji v zahraničí ale žiji v česku takže dojíždím každej den do práce cca 60 kilometru takže na pití přes týden nemám ani pomyšlení ale jak mile dojde pátek večer tak jdeme s kamarády na pivko do naší hospůdky tam vypiji tak 6-7 piv řekněme dva panáky až tři citruse. potom už je náladička tak jdeme do jine hospody protože tam se zavírá v 11 nebo jedeme do města tam je hospod snad 50 tak si vždy něco najdeme no ale ted to začíná jeden panák druhej pak posloucháme jukebox zpíváme a všechno ok dobrá nálada z přáteli. To je to pozitivní ale bohužel v poslední dobe se často stává že si nepamatuji vubec kdy a jak sem došel dom jen mi každej víked chybí asi 5 až 6 tisíc korun (automaty nehraju) všechno propiju +- někdy si asi zaplatím taxi protože jinak nevím jak bych se asi dostal domu ... parkrát jsem již zkončil na polici kvůli rvačkám muj problém je že jak jsem pod parou tak všechny zbožnuju a paráda svět je fajn ale pak cvak a nevím o sobě a končím z rozflákanýma věcma teelfonem hodinkama... s monoklem na oku a s ostudou po celem okrese před asi třemi týdny jsem na diskotece udělal takovou rutiku že mě museli vyvést z diskotéky což si nepamatuju ochranka mi udělala monokl měl sem pár podlitin a uštíplý zub v práci sem si musel vzít volno tak jsem se ´´ lečil . no a pak až sem byl trošku zplasklej a zuby zase spravené tak sem v pátek zase vyšel ven a ztřískal se prostě sám na baru ze servírkou opět sem si nepamatoval jak sem se dostal domu ani jestli sem platil to jsem zjištoval na druhý den ... o 5 ráno volám šefovi a kolegům z práce a všem možným z důvodu že si asi chci povykládat nebo co a pak si připadám jako totalní blázen a docházejí mi vymluvy týden na to což je teď sem byl zase na jedn é zábavě s kamarády a s holkama opět začátek fajn ale potom se všichni zdekovali a ja zustal sam tančil na podiu propil zase tak 5 tisíc a nakonec sem seporval mimochodem když su v takový stavu sem rád že stojím ted mám opětovně monokl a rozbytý ret (vždy dostanu nakladačku protože moje motorika je v háji) opět budu hledat výmluvu v práci ... rodiče a bratr mi pořád promlouvají do duše přítelkyně je nešťastná a mě samotného všechno bolí a štve mě to ... matka se mě ptá zdali mám problémy ale mě nic netrápí sem celkem štastnej myslím si že je semnou zábava a mam spoustu kamárádu a hodnou přítelkyni ale ten chlast mě ničí .už mi kvůli zbytkáčii sebrali papíry .. tak sem musel jezdit do práce vlakem asi pul roku přítelkyně kvůli mě ráno vstávala o 5 ráno aby mě mohla zavést 16 km na vlak protože ráno nic nejezdilo v práci mě zase vozili na nadraží atd... jsem automechanik takže řidičák vážně potřebuji a myslím že si o sobě že jsem dobrý automechanik firmě vydělám hodně penež a vydělám asi 40 000 kč mešíčně plus dvakrát do roku dvojté výplaty plus premie mam auto za skoro pul milionu a rodičům platím za dům .. ale zbytek ,.. jde všechno na chlast chodím jak otrhanec nikdy si nic nekoupím bratr se mi směje že mi začnou lidi na ulici dávat drobné .. (mimochodem sním už jsem se taky párkrát porval .. už ani nevím co sem se všechno naviváděl ..) vžd vypiju víc než všichni ostatní začalo to ze zvědavosti z nudy a to je muj největší problém já nevím co mám dělat tak jdu do hospody... ted to začlo tak daleko že třeba v pátek pracuji 12 hodin (práce plus něaka ta fuška) a potom jdu pít dojdu v 7 ráno spím jen asi 3 hodiny a nanovo navíc přítelkyně která mě vždy brzdila na mě ted nemá dohled protože přes týden pracuje a o víkendu jezdí do brna do školy takže mam volnost na moje ´´ víkendové výlety... pár mojich kamarádu taky pije ale oni vždy usnou a nebo jsou domu a to já su schopen se porvat s největším kamarádem že prostě dom nejdu ... a piju dám .. vím že asi přeskakuju ale píšu jak mě to napádá v hlvě momentálně je 9 hodin v neděli večer jsem nevyspaný ale z deprese ani neusnu ráno do práce z rozbitým obličejem ani se mi tam moc nechce každej bude vedet že sem zase ´´řádil ´´ jinak nejsem páráto měřím 183 cm a mam asi 103 kilo chodil sem i do posilovny ale pak sem se na to vykaššlal kvůli pití sejně to nemělo smysl ... držel sem i dietu ale opět šlo vše do háje kvůli pití přestal sem kouřit ale opět sem kvuli pití zase začal ta neodolatelná chut na cigaretu po prvním pivu je hrozná to vydržím ale s množstvím alkoholu vuce upadá a zas jesu 40 cigaret na noc neni problém ... vždy když dojdu po svých ´´spanilích cestách zmlácenej tak o mě přítelkině pečuje a vyčítá mi že to nesmím a já jsem podráždenej a jsem na ni hnusnej stejne tak na celou rodinu a oni trpí ale já asi dvakrát tak jak dojde vystřízlivění tak každemu telefonujua onlouvám se atd ale na to už neni nikdo zvědavej bracha nademnou už asi zlomil hůl ale já to něak zvládnout musím problém je ten že jakmile doje víkend tak pujdu pít sem duševní krypl... nemám vůli a když vydržím tak max dva týdny potom jeden z mích prátel žekne ´´pojd dáme po pohárku a už to zase jede´´ každej v mém okolí má vinny sklepy hospody ... alkohol je tu prstě byznis... už nechci takhle žít chci být spokojen a jednou dojít v pondělí do práce normální .. ale něak se mi to nedaří ..říkal sem si asi to bude chtít koníčka tak sem začel s partou hrát kuželky přihlásil sem nás do ligy a jedem a zase u stolu všichni sedíme jedno druhé třetí pivko ... hrajem většinou v utery a ve ctvrtek a to je vždy 5 piv takže piji už i přes týden a ani si to neuvědomuji ...problém mám ten že prostě musím pořád něco dělat abych nešel do hospody mam dvě auta a motorku které potřebují opravit ale kvuli chlastu nejsem schopnej to udělat a ani nemám peníze na nahradní díly proptože sem všechno procghlastal ... dnes sem zase ve zbytkovém alkoholu což bylo asi tak dvě promile ... šel sem totiž spát v 7 a v 11 už sem jel do města na oběd sem zase prohrál v ruletě 3500 korun před 12 dny jsem dostal 40 000 a dnes mám asi 2000 nemám ani na benzín do práce budu si muset pujčit ... za poslední čtyři roky co sem se do toho obul sem vydělal asi dva miliony a pul a moje momentální situace je *-15 000 na kontě zase budu živořit do výplaty pak to zase prochlastám a zase...
tak to de víkend co víkend rok co rok piju asi od patnácti ale za začátku mi stačili dvě pivka měl sem ju jak z praku.. teď ?? vypiju 4x ví c než ostatní a pak dělám bordel .. nemá smysl tu vinu házet na alkohol ata chyba je vě mě dříve mi matka nabýdla že my klidně zaplatí něako lečbu nebo co ale já jsem odmítl .. že žádnej problém nemám že piju protože mě to baví ale teď o půl roku pozdeji si přiznávám že ten problém mám ...muj nevlastní otec byl vždycky muj pivní kámoš chodili sme na škopek a parádeně pokecali ted už mi i on říká že přeháním a to je muzikant vypije celkem dost jen ted už moc nepije ma potom problém že ho bolí hlava tak zase chodím chlastat se sousedem ... v mém okolí prostě každej chlastá .. nebo aspon já se stýkám z lidma co pijí .chtěl bych si postavit dům ale jestli to tak pujde dál tak můžu tak prd... každopádně musím změnit práci protože už mě unavuje že všichni asi vědí že mám probém s chlastem v práci nikdy nepiju ani nenadýchám sem čistel ale nádledky po víkendu se semnou táhnou další tři dny ...nejlepší jsou čtvrtky ráno ale to už zase du večer na kuželky dam si jich 5 a v pátek zase víkend a už to jede ... byl bych rád kdyby jste mi něak poradili ..ničím si život jsem mladej a ůspěšnej ale pokud to pujde takhle dál asi ztratím uplně všechno a to i včetně blízkých což nemůžu dopustit ... jinak to bude asi všechno mockrát děkuji...

Odpověděl: Veronika Šindelářová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevenou důvěru.
Je fajn, že jste se odhodlal napsat. To, že si uvědomujete potíže a jste se svojí situací takto nespokojený, je prvním a důležitým předpokladem pro to, začít situaci nějak řešit a změnit ji.
Z toho, co uvádíte, je zřejmé, že Vám pití způsobuje již poměrně vážné problémy (velké finanční ztráty, výpadky paměti, fyzická zranění následkem potyček, problémy s policí, potíže v zaměstnání, ztráta ŘP...). Pití také převálcovalo Vaše ostatní zájmy (posilování, auta) a snahy (přestat kouřit). Uvádíte, že také ve Vašich blízcích vyvolává vaše chování obavy a starosti a ubližuje jim. Může být jen otázka času, kdy jim dojde trpělivost a přistoupí k ultimátům. Pokud něco nezměníte, budou se problémy pravděpodobně zhoršovat, jak ty fyzické (rozvoj závažných zdravotních problémů), tak ty sociální - může dojít ke ztrátě zaměstnání, partnerského vztahu, k zadlužení apod. Z vašeho psaní je patrné, že si toto uvědomujete a máte oprávněné obavy.
Kromě potíží uvádíte také pozitivní důvody, které vás mohou motivovat ke změně (plány do budoucna - dům, koníčky). Jistě byste jich našel víc.
Rozumím tomu, že je složité, pokud máte dojem, že ve vašem okolí „všichni pijou", alkohol je u nás opravdu snadno k mání a tolerován, sám ale uvádíte, že vaši známí jsou schopni svoji konzumaci lépe korigovat, mít pod kontrolou, což vám se nedaří.
Zmiňujete, že během půl roku jste se posunul od odmítání léčby k ochotě něco zkusit. To je skvělé.
Myslím, že v tuto chvíli je opravdu na místě vyhledat odbornou pomoc. Není nutná hned pobytová léčba (i když je to možnost), můžete se nejprve obrátit na ambulantní zařízení. S odborníkem můžete probrat svoji situaci a společně hledat řešení. Nemusíte se obávat, tyto služby jsou nezávazné, bezplatné a některé mohou být poskytovány i anonymně.V osobním rozhovoru se odborník může s Vámi lépe zaměřit na Vaši konkrétní situaci, navrhnout kroky směřující k pozitivním změnám, navrhnout plán léčby, případně Vám poskytnout další kontakty.
Pravděpodobně pro Vás budou nejdostupnější služby v Brně. Můžete využít například tyto kontakty (lepší je si nejprve telefonicky domluvit schůzku):
AT ordinace sdružení Podané ruce
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
sdružení Lotos
http://lotos-brno.cz/?page_id=69
Další informace a kontakty najdete na těchto webových stránkách:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://www.anonymnialkoholici.cz/setkani/adresar-skupin.html
Držím Vám palce a přeji pevné odhodlání a vytrvalost. Pokud budete potřebovat, můžete se na nás znovu obrátit.
S pozdravem,
Veronika Šindelářová