jak aplikovat?
nikki
Dobry den,
jsem obcasna uzivatelka pervitinu a rada bych se Vas zeptala jaky zpusob aplikace je k telu \"nejsetrnejsi\"? (samozrejme vim ze nejsetrnejsi je pervitin neuzivat vubec...)
Poslednich cca 5-6 let si obcas dam kdyz o vikendu potrebuji \"vupnout\", zhruba 1x za 2-3 mesice, chtela bych vedet ktery zbusob aplikace ma pro moje telo nejmensi zdravotni nasledky/ rizika, popr. na co si dat pozor... Ze zacatku jsem snupala, ale posledni asi rok radsi kourim, zkousela jsem I peroralni aplikaci. Jehla u me nepripada v uvahu.
Dekuji za Vas cas a odpoved.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
ano máte pravdu v tom, že nejlepší je pervitin neužívat vůbec. Pokud zatím nezvažujete, že byste pervitin vysadila úplně, tak jako nejméně nebezpečná se jeví varianta kombinace několika méně rizikových způsobů a samozřejmě užívání co nejméně často a v co nejmenších dávkách. Ono každý způsob aplikace má svoje rizika, takže záleží na tom, kterému orgánu chcete více škodit. Pokud budete aplikovat šňupání, tak nejvíc ohrožená je sliznice nosu a nosní přepážka. Mudr. Minařík doporučuje k regeneraci sliznice nosu nosní kapky Euphorbium a nosní olej Coldastop. Když budete pervitin kouřit přes alobal, tak zase více škodíte plícím a celkově dýchacím cestám. U kouření taky dost trpí zubní sklovina. V případě, že byste zapojila i perorální aplikaci například v podobě kapslí, tak si budete poškozovat žaludek. Každá z těchto aplikací je spojená s rizikem vzniku závislosti a psychických potíží ve formě například předávkování, nebo toxické psychózy. Po každé aplikaci dopřejte tělu odpočinek a spánek. Zařazením do jídelníčku například multi vitamínů určitě nic nezkazíte.
Pokud by se Vám podařilo udržet užívání ve frekvenci jednou za 2 až 3 měsíce, tak by dopady na Vaší fyzickou stránku a jednotlivé orgány nemuseli být výrazné. Otázkou je, zda se Vám to podaří udržet dlouhodobě a zda se četnost Vašeho užívání v budoucnu nebude zvyšovat. Tohle se těžko odhaduje dopředu.
Přeji ať se Vám užívání nevymkne z rukou.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan