Nemuzu nechci nesmim byt zavisli
Driv fajn veselej kluk
Dobry den, rad bych vas pozadal o nejake rady ci tipy jak prestat brat peri. Uz vice jak ctyri mesice s kamaradem snupem nekolikrat do tydne. Nejdriv jsem se na to vzdy tesil a nemohl se dockat az budu v jinem svete ale postupem casu se mi k tomu zacala vytvaret nechut a odpor ale stejne jsem si vzdycky dal, nikdy jsem nedokazal odmitnout. Bojim se ze jsem vazne v hajzlu! Kdyz se rano potom co jsem mel vzbudim, jo uz na tom v klidu usnu, jsem strasne grogy a hrozne neprijemnej bohuzel i na svoje nejblizsi na meho brasku nastesti doma nic nevedi ale to je otazkou casu musim se z toho dostat sakra. Uz normalne jsem byl dost hubeny a ted uz jsem tak vyzablej ze uz se stydim i jen s nejakou divkou flirtovat natoz se pred ni vysvlect. Oba dva s kamradem si uvedomujeme ze jsme na tom fakt hodne spatne ale taky nema zadnou vuli spise bych rekl ze jeste mensi nez ja. Casto se hadame i kdyz si uvedomujeme ze to nejsme my ale ten zkurvenej fet. Zni to strasne, jsem fetak. Fyzicku mam na bode nula celkem casto me picha na hrudi a mam zkazeny zuby. Kdyz si prohlizim sve starsi fotky na fb chce se mi brecet, strasne ale fakt astronomicky me to zmenilo. Vnimam jak mi to pretvari osobnost, jestli se teda tomu tak da rikat, a nejde to zastavit. Byl jsem tak spolecenskej pratelskej veselej otevrenej vyrovnanej kluk a ted jsem troska. Prosim poradte. Ale zadam vas abyste me nikam neodkazovali (lecebna) stydim se za sebe s nikym bych se o tom nedokazal bavit. Chci zpet svuj stary zivot prosiiiiiim, realita je kruta,horka jak to svinstvo zkurveny. Podelany zrnka niceho, stejne obycejny jak sul nebo cukr a co to s nama dela. Hrozny. Bojim se ze uz to nikdy nebude jako driv 😓

Odpověděl: Amrit Sen
Dřív fajn veselej kluku, zdravím Vás.
Cením si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu a rád bych Vás jakkoli podpořil v rozhodnutí, snahách a krocích svoje užívání drog řešit. Váš příběh je jak vystřižený z učebnice o drogové závislosti. Podle toho, co píšete, máte na svou situaci reálný náhled. Nebývá to u uživatelů nelegálních látek zdaleka pravidlem. Věřte, je to obrovský bonus, díky kterému můžete, pokud jej zhodnotíte, ušetřit spoustu času. Netuším, jak dlouho drogy užíváte, ale podle toho, co píšete se Vám život s perníkem už úplně vymkl z rukou. Nejrozumější bude zapomenout na možnost návratu ke "kontrolovanému" braní a podobné nesmysly. V opačném případě riskujete, že se budete dál propadat do hlubin, ze kterých už nemusí být návratu. Vrátit věci tak, jak byly před časem, už nikdy nadlouho nepůjde. Nicméně ze závislosti se lze uzdravit. Počítejte ovšem s tím, že půjde nejspíš o běh na delší trať. Doporučuji Vám bez ostychu a prodlení vyhledat odbornou pomoc, získáte respekt a obdiv, že jste tyto zásadní kroky dokázal vykonat sám. Doporučuji telefonicky kontaktovat pracovníky nejbližšího kontaktního centra, poradny, nebo v podstatě libovolného typu služby, která se zabývá drogovou problematikou ve Vašem dosahu a domluvit si termín schůzky, aby na Vás měli její pracovníci potřebný čas. Kontaktní centrum můžete navštívit i rovnou v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Totéž doporučuji i Vašemu kamarádovi, ale rovněž se rozlučte s myšlenkou, že byste se závislostí bojovali společně. Ze zkušeností víme, že to moc nefunguje. Budete se muset do případného zápasu pustit každý sám za sebe. Psal jste, abychom Vás neodkazovali na léčebnu - neděste se - jednání s pracovníky kontaktních a dalších služeb je naprosto nezávazné. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož nutit. Vše bude pouze na Vás. Dostane se Vám podpory a pochopení, které v tuto chvíli bezesporu potřebujete. Uvidíte, nakolik se budete mít chuť svěřit, nebo jestli pohovor třeba i téměř promlčíte. Nikdo Vám hlavu neutrhne. Věřte však, že čím otevřenější dokážete být, tím účinější podpory se Vám dostane. Při osobním pohovoru po seznámení se situací Vám kolegové doporučí konkrétní kroky, které můžete pro její řešení podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Jeden pohovor sice vše definitivně nevyřeší, uvidíte ale, že se Vám uleví a nahlédnete věci ještě z jiných perspektiv. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, případně v jakém regionu se pohybujete, rádi vám vhodné kontakty pošleme. Jak je můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat některou z našich pražských služeb: http://www.sananim.cz/
Jsme v kontaktu s řadou klientů, kteří začínali své první kroky ke svobodě, spokojenosti a štěstí velmi podobně, jako Vy. Dnes už leta abstinují, vedou spokojený život ve vstřícných, láskyplných vztazích, mají partnery(ky), rodiny, děti. Mnoho z nich má zajímavé zaměstnání a jejich aktivity obohacují okolní svět, prostě je s nimi lidem dobře. Jestli jsem správně pochopil, patří právě toto mezi hodnoty, po kterých toužíte. Jako dřív už to tedy nebude nikdy, může to být ještě lepší. Seberte všechnu kuráž, myslím, že nemáte co ztratit. Nenechte se odradit případnými neúspěchy. Velké kroky jsou důležité, ke stabilnějšímu štěstí ale většinou vede cesta průběžných malých krůčků, které mohou na první pohled vypadat bezvýznamně. To už ale přebíhám. Na nic nečekejte a začněte jednat. Držím všechny palce a moc Vám fandím. Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám naše odpověď byla k něčemu užitečná.
Pozdravujte kamaráda,
Amrit Sen.